Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Översidan LED list til garderobeskap skrur seg ikke av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere i dag monterte jeg en õversidan LED lyslist i skyvedørsgarderoben. Den er koblet til en trådfri driver og stilt inn på auto (slk at den skal skru seg av etter en gitt tid inaktivitet). Jeg har ikek gjort noe annet enn å koble det sammen, men lyset står på hele tiden. I følge Copilot skal den skru seg av etter maksimum et minutt. 

Jeg vet at den kan kobles til diverse brytere og sånn men det vil jeg ikke. Listen har jo hjelpelys og sensor som skal detektere når øren er lukket. Jeg vet ikke om baksiden av skyvedørene er for blanke slik at den tror dørene er lukket. Noen som har tips?

• ilpostino endret tittelen til Översidan LED list til garderobeskap skrur seg ikke av
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv med lerrettape på begge sensorene skrur ikke lyset seg av, så mistenker det er en eller annen innstilling. Finner ikke noe i bruksanvisningen, så får stikke innom Ikea på mandag og høre. 

Skrevet

Ser ut som en IR sensor. Regner med den skal skru seg av om sensoren ser refleksjonen av IR lyset på døren. Er den montert nært nok døren?

Skrevet

LED-listen er montert kant i kant helt ytterst i selve "møbeldelen" av skapet, men det er i underkant av 7 cm til døren. Burde ikke det at jeg har tapet over sensorene med lerrettape være nok til at den skru av lysene?

Skrevet

Tapet du direkte over sensoren? Det vil i såfall bare blokkere lyset. Som du sikkert ser så er det 2 hull ved sensoren. Den ene er en infrarød LED, den andre en infrarød "mottaker".

Det lyser ut fra IR LEDen, lyset reflekteres tilbake på overflaten av skapdøren og treffer sensoren. Hvis du dekker til sensoren helt så vil den ikke se lyset og tro at skapet er åpent og dermed la lyset stå på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...