dapre Skrevet søndag kl 09:30 Skrevet søndag kl 09:30 Er det noen som fremdeles kjører på dette oppsettet, eller har Telia stengt kabel signaler fullstendig ? Hvis så er tilfelle, er det noen som har funnet noen "omveier" og likevel kan kjøre oppsettet ? Grunnen til at jeg spør, er at jeg er så lei av disse streaming boksene. Bare det faktum at jeg må bli møtt av "Skal vi danse" eller "Ville fristelser" som oppstartsbilde/reklame, når jeg starter boksen, er ren tortur. Bortsett fra det, er det en mengde med totalt unødvendige, og i mine øyne "fordummende" funksjoner. Savner den tiden, når jeg slo på boksen, og ble møtt av den samme KANALEN som jeg avsluttet med. Den var ingen "reklame" eller masse unødvendig støy. Bare rett på sak. Takk for all tilbakemelding. 1 1
Hårek Skrevet søndag kl 11:01 Skrevet søndag kl 11:01 Kjenner en som også hadde et sterkt ønske om å fortsette med Get box. De fleste funksjoner forsvant da det var en større oppdatering. Han maste mye på kundeservice, men det var ikke mulig å beholde det gamle. Telia ønsker nok ikke å vedlikeholde to systemer. Altibox, Telenor og Telia har nå tilnærmet samme løsning med streamingbokser.
The Avatar Skrevet søndag kl 11:34 Skrevet søndag kl 11:34 Bruker chromecast og streamer direkte frå dei aktuelle appane. Get boksa har eg tilkopla berre som backup chromecast device.
dapre Skrevet mandag kl 15:39 Forfatter Skrevet mandag kl 15:39 (endret) Tok jeg et kanalsøk nå, med en av mine usb DVB-C/T tunere. Strakk en coax kabel fra både ny og gammel kontakten i veggen, til tuneren. Den fant 27 tv kanaler og 90 radio kanaler på den nye kontakten, ingen på den gamle. Ingen av dem fikk noe navn, og jeg fikk ikke noe bilde på noen av dem. ---- Brukte også samme tuneren (og medfølgende mini antenne) til å gjøre et "over air" søk, og fant ca 10 kanaler. Alle fikk navn, men jeg fikk bare bilde på NRK kanalene. ----- Regner ikke med det er mulig å streame Telia kanalene med en egen tuner/software, da det er innbygget kryptering/mottakergodkjenning i signalet. Sånn sett skulle jeg ønske Telia hadde en boks som kun leverte kanalene, via et enkelt oppsett som viste kanalisten, og kanskje en enkel programoversikt. Ikke noe mere. Ikke noe "reklame", ikke noe filmleie, ikke noe streaming. Kun kanaloversikt. Men det blir det jo selvfølgelig aldri noe av. Takk for alle svar. Endret mandag kl 15:39 av dapre
dapre Skrevet mandag kl 19:20 Forfatter Skrevet mandag kl 19:20 The Avatar skrev (På 26.10.2025 den 12.34): Bruker chromecast og streamer direkte frå dei aktuelle appane. Get boksa har eg tilkopla berre som backup chromecast device. Et slikt opplegg hadde jeg også i en del år, dog omvendt bruk. Brukte mest GET boksen, men startet opp Apple boksen inn i mellom for å streame/kjøpe filmer og se på YouTube Men dette oppsettet ble jeg spart for all mulig fjas og tull, som nå preger Telia boksene. ----- Men hva mener du med at du har GET boksene tilkoblet som backup ? Fungerer de ? Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå