quantum Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Trulss skrev (1 time siden): Jeg har tidligere forsøkt småkameraer med powerbank og trådløst nett siden det ikke er strøm der. Det fungerte dårlig og stadig måtte lade, restarte kamera og det ene med det andre. Dette er ikke noe bolighus men et uteareal med oppbevaring og en låvelignende byggning. Litt av poenget er at dette utstyret heller ikke skal være synlig. Skal legge hjernen i bløt å se om jeg kan komme opp med noen ideer. Dersom jeg skal ha et slikt system vil jeg kanskje installere dette i boligen øverst på tomta også, slik at jeg får et "alt i ett system". Jeg må også finne en løsning på batteridrift på plassen det er snakk om. Vet ikke hvaslags budsjett du har men hvis det er mer i 20-30 000 kr-klassen så burde det ikke være noe problem å kjøpe seg ut av dette. Et S3-kort m. kamera er på størrelse med en sukkerbit og ikke så vanskelig å skjule, når det er sagt... og el. fra solcellepanel, som andre har vært inne på her. Heller ikke min erfaring at S3-baserte kort og ditto kamera er så veldig ustabilt og har behov for restart i tide og utide. Har noe lignende gående i båten, det har fungert stabilt i over et år i strekk nå. Men dette blir altså en lavbudsjettsløsning, og det er ikke 100% solcelle-basert. Forbruket er dog ganske lavt. Apropos mulighet til å overvåke "usett", ville det ikke virket avskrekkende med et digert kamera og en masse advarselsskilt?
Mus Musculus Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden (endret) Vet ikke hva slags sted som skal overvåkes. Men om det er typ en snuplass midt i skauen der det oppbevares båter eller hva enn, så er batteri/solcelle-drevet kamera med 4G sikkert det enkleste. Fås tak i med camo Endret 17 timer siden av Mus Musculus 1
Trulss Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden Mus Musculus skrev (20 minutter siden): Vet ikke hva slags sted som skal overvåkes. Men om det er typ en snuplass midt i skauen der det oppbevares båter eller hva enn, så er batteri/solcelle-drevet kamera med 4G sikkert det enkleste. Fås tak i med camo Ja, det er noe slikt jeg må se etter. Må ha nettverk også som lades fra solcelle. Alternativt og "større" powerbank som kan lades ukentlig. Jeg må også ha minst to kameraer. Sist jeg forsøkte dette hadde jeg strømproblemer i tillegg til at software for kameraer ikke virket som det skulle. Det var riktignok kjøpt på Alipressen eller tilsvarende. Kameraene bør være såpass bra at det kan zoomes inn noe da plasseringen blir et stykke unna. Takk for tips alle sammen, nå jeg vet jeg i allefall at avstanden med fri sikt ikke kan brukes til noe. 1
Simen1 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Alfa og omega til gode bilder i mørket er lys. Skjønner at dette er et sted uten strøm og at det vil vekke mye skepsis fra uvedkommende hvis det er en lyskaster med bevegelsesensor der. Derfor går det an å sikte seg inn på en litt annen løsning: Usynlig IR-lys kombinert med kamera med IR-sensitivitet. Mange jaktakamera har innebygget IR-lys og er IR-sensitive. Så se etter IR egenskapene.
Mus Musculus Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Trulss skrev (1 time siden): Må ha nettverk også som lades fra solcelle. Får kameraer med 4G innebygget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå