Kynxx Skrevet onsdag kl 19:41 Skrevet onsdag kl 19:41 Hei. Jeg er nysgjerrig på fri data 15 mbit/s (298,-) av happybytes, og undrer på hvilken data hastighet man får i bruk i EU? Gjerne også utenfor EU sonen. Jeg har tidligere brukt fri data hos ice der jeg fikk 25 mbit/s i norge i eget nett, og den hastigheten nettverket klarte hos Telenor og Telia. I Sverige fikk jeg også samme opplevelse. Tanker, erfaringer?
Bernt_ Skrevet torsdag kl 21:07 Skrevet torsdag kl 21:07 Jeg har Happybytes fri data 15 og kjører til Sverige i morgen langs E6 nedover til Malmø. Kan ta noen speedtest på turen og melde fra her igjen. Men når det er sagt er det veldig ofte jeg har her i Norge over 150 mbit/s med Hb fri data 15. Vet ikke om det er en glipp i mitt abonnement eller hva for noe. Sier iallefall ikke nei takk for det. 1
Bernt_ Skrevet lørdag kl 08:23 Skrevet lørdag kl 08:23 @Kynxx Jeg er i Malmø nå og tok en speedtest. Ser ut som jeg får all fart som nettet har kapasitet til å gjøre. Det jeg lurer på er, hvorfor har Happybytes satt de slik at du ikke kan se hvilken operatør du er koblet til i utland. Står bare Happybytes. Er noe Hb har satt det slik med SIM kort profilen?
backtoback Skrevet lørdag kl 08:40 Skrevet lørdag kl 08:40 Bernt_ skrev (15 minutter siden): Det jeg lurer på er, hvorfor har Happybytes satt de slik at du ikke kan se hvilken operatør du er koblet til i utland. Står bare Happybytes. Er Telenor AB, Malmo operatør?
Kynxx Skrevet lørdag kl 12:59 Forfatter Skrevet lørdag kl 12:59 Tusen takk for respons og hastighetstester. Jeg er dessverre ikke så mye til hjem rundt navn på operatør som vises i displayet. Jeg observerer dog at ice (min operatør) viser ice uansett om jeg er hos de i eget nett eller henger på Telenor i Norge. I Sverige vises den lokale operatøren jeg gjester hos.
MegaMann2 Skrevet i går, 09:35 Skrevet i går, 09:35 On 10/18/2025 at 10:40 AM, backtoback said: Er Telenor AB, Malmo operatør? Mobildata tunneleres tilbake til hjemlandet når man roamer. Det er ikke lokal exit ut av mobilnettet til Internett. At det står Telenor AB og Malmø på speedtest tyder på at Bernt_ var påkoblet wifi og at testen ikke gikk over mobildata. 1
Bernt_ Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden MegaMann2 skrev (8 timer siden): Mobildata tunneleres tilbake til hjemlandet når man roamer. Det er ikke lokal exit ut av mobilnettet til Internett. At det står Telenor AB og Malmø på speedtest tyder på at Bernt_ var påkoblet wifi og at testen ikke gikk over mobildata. Testen var over 5G om du ser på bilde. Er i København nå og det står fremdeles Happybytes på statuslinjen. Syns det er rart at det ikke skulle stå Telenor DK eller noe sånt. Har Happybytes gjort de slik på sim profilen at den skal hele tiden vise Happybytes på statuslinjen uansett operatører man gjester hos?
Kynxx Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden Det kan hende. Hvis du tar et manuelt nettverks søk, hvilke operatører vises i listen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå