Blesten_i_vesten Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober Hei. I 6 år nå har jeg hatt tilsammen 3 Avian lyspærer I en sokkel kjøpt som et sett til denne typen lyspære. Den første lyspæren holdt i 4 år, den andre var kjøpt i fjor, og den siste i går. Lyspærene koster 500-700 kroner stykket, og inneholder UVA og UVB som er bra for fugler. Lyspæren jeg kjøpte i går overlevde i 4 timer før den smalt kraftig og tok sikringen i stua. Jeg sjekket spesifikasjonene, og de er innafor det denne sokkelen skal tåle. Nå er jeg usikker på hvordan jeg skal gå frem? Sokkelen ble kjøpt i en annen butikk enn lyspæra, som jeg har kvittering på. Så, hva gjør jeg nå? Bør jeg prøve andre (billige) lyspærer I sokkelen og se om jeg opplever samme resultat, eller burde jeg kunne få ny lyspære hos butikken? På forhånd takk for svar
nomore Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober Så lenge det er rett sokkel, spenning og omgivelser så hadde jeg gått til butikken og reklamert.
AndersT2 Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober I følge siden dems så har de 3 års garanti. Så bare å bruke den. Den siste kan enkelt og greit være produksjonsfeil, slikt skjer da den type pære er full av elektronikk. De jeg så på siden er ikke dimbare, så kan bli ødelagt med slik som styrer dem. Ellers så kan de være strømvariabler, men det er vanskelig å finne. Ser på siden at den bruker E26 sokkel, mens vanlig sokkel her i Norge er E27, så greit å vite om det er riktig sokkel som passer. Hvis det ikke står E27 på esken da. Er den veldig enkel å skru inn? Da kan det være at det er feil sokkel, og den sitter veldig løst som gir mye spenningsvariabler hvis den rører seg (altså dårligere kontakt enn den skal ha)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå