Letterboxd Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hei. Jeg ha flere tråder på dette forumet der jeg prøver finne ut hva jeg vil med fremtiden, håper dere kan hjelpe. Jeg har ingen å diskutere livet mitt med. Jeg er 30 år gammel uten mye erfaring og utdanning grunnet ekstrem sosial angst. Nå får jeg hjelp for å overkomme dette og jeg vil bli en normal person som jobber som andre arbeiderklasser mennesker og sparer til bolig. Nå har jeg et dilemma - Studier, yrkesfag VGS som voksen eller gå rett i jobb. Studier - mye sosialiserings muligheter hos NTNU Trondheim. Jeg har sett på sosionom, barnevern, Yrkesfag/VGS - Jeg kontakt NAV/kommunen og de sa det er mulig å ta yrkesfag som voksen. Det er også mulig for menn å ta Menn i Helse som hjelper menn inn i jobber som sykepleier. Jobb - Jobber som ikke trenger direkte utdanning og erfaring, f.eks lager jobb, butikk, vask/rydding, dressman, etc. Hva tenker dere? Hva bør man begynne med når man er 30 år men ikke har normal erfaring som man skal ha?
Rawls Skrevet 25 minutter siden Skrevet 25 minutter siden Letterboxd skrev (54 minutter siden): Hei. Jeg ha flere tråder på dette forumet der jeg prøver finne ut hva jeg vil med fremtiden, håper dere kan hjelpe. Jeg har ingen å diskutere livet mitt med. Jeg er 30 år gammel uten mye erfaring og utdanning grunnet ekstrem sosial angst. Nå får jeg hjelp for å overkomme dette og jeg vil bli en normal person som jobber som andre arbeiderklasser mennesker og sparer til bolig. Nå har jeg et dilemma - Studier, yrkesfag VGS som voksen eller gå rett i jobb. Studier - mye sosialiserings muligheter hos NTNU Trondheim. Jeg har sett på sosionom, barnevern, Yrkesfag/VGS - Jeg kontakt NAV/kommunen og de sa det er mulig å ta yrkesfag som voksen. Det er også mulig for menn å ta Menn i Helse som hjelper menn inn i jobber som sykepleier. Jobb - Jobber som ikke trenger direkte utdanning og erfaring, f.eks lager jobb, butikk, vask/rydding, dressman, etc. Hva tenker dere? Hva bør man begynne med når man er 30 år men ikke har normal erfaring som man skal ha? Det er hvertfall tre ting man kan spørre seg selv: - Hva er man mest interessert i? - Hva er man best i? - Hva slags arbeidsoppgaver er det man tror man trives best med? Så må man ta en vurdering på om det er realistisk at du klarer å få deg jobb i de yrkene du kan se for deg. Jeg tenker du bør fokusere mest på hva slags arbeidsoppgaver du tror du trives mest med og om du tenker det er realistisk at du klarer å få en slik jobb. Når det gjelder studier så er det lurt å se på stillingsannonser, se hva slags jobber som man kan få med utdanningen og prøve å se for deg om du vil trives i en slik jobb. Det er en del utdanninger hvor det er stor forskjell på hva man utdanner seg til og hva slags arbeidsoppgaver man har. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå