Jh90 Skrevet 18. september Skrevet 18. september (endret) Hei, viste lite ved kjøp av dekkene å sjekka ut mer etter kjøpet å fant ut at jeg hadde dummet meg ut. Har en Land Cruiser 90 jeg har litt for store sommerhjul (285/70r17) (jeg har akkorat kjøpt bilen) å kjøpte vinterhjul der etter, sitter 2" tuv godkjent heving på bilen. Dimmen på vinterhjul jeg kjøpte er 265/70r18, orginal dim er 265/70r16. De stikker ikke uttom, speedometer er korrekt, målt med GPS og navi. Har funnet ut at dette blir 14% noe som er "litt" over 5% grensa... Hvor "ulovlig" er dette? Eller er dette noe man kan få godkjent? Bredde er likt med r16 dimmen nesten bare litt høyere. Endret 18. september av Jh90
Snylter Skrevet 18. september Skrevet 18. september Hvis du får papirer fra produsent på at det er godkjent er saken enkel, i motsatt fall nå du nok ha et lovlig sett til kontroll.
Jh90 Skrevet 18. september Forfatter Skrevet 18. september Snylter skrev (1 minutt siden): Hvis du får papirer fra produsent på at det er godkjent er saken enkel, i motsatt fall nå du nok ha et lovlig sett til kontroll. På at dekkene er godkjent eller hva pappirer prater du om?
Snylter Skrevet 18. september Skrevet 18. september Produsenten av bilen må godkjenne endringen av dimensjon. Evnt at du får tak i TUV-papirer på det samme for din bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå