Jh90 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Hei, viste lite ved kjøp av dekkene å sjekka ut mer etter kjøpet å fant ut at jeg hadde dummet meg ut. Har en Land Cruiser 90 jeg har litt for store sommerhjul (285/70r17) (jeg har akkorat kjøpt bilen) å kjøpte vinterhjul der etter, sitter 2" tuv godkjent heving på bilen. Dimmen på vinterhjul jeg kjøpte er 265/70r18, orginal dim er 265/70r16. De stikker ikke uttom, speedometer er korrekt, målt med GPS og navi. Har funnet ut at dette blir 14% noe som er "litt" over 5% grensa... Hvor "ulovlig" er dette? Eller er dette noe man kan få godkjent? Bredde er likt med r16 dimmen nesten bare litt høyere. Endret 2 timer siden av Jh90
Snylter Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Hvis du får papirer fra produsent på at det er godkjent er saken enkel, i motsatt fall nå du nok ha et lovlig sett til kontroll.
Jh90 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Snylter skrev (1 minutt siden): Hvis du får papirer fra produsent på at det er godkjent er saken enkel, i motsatt fall nå du nok ha et lovlig sett til kontroll. På at dekkene er godkjent eller hva pappirer prater du om?
Snylter Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Produsenten av bilen må godkjenne endringen av dimensjon. Evnt at du får tak i TUV-papirer på det samme for din bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå