Gjest 5836e...24e Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Noen andre her som følger Dave Ramsey? Er det relevant i forhold til Norsk økonomi, sammenlignet med Amerikansk? Om ikke, Har vi noen bra alternativ i forhold til en "Norsk" Dave Ramsey? Context: Ville gjerne hatt en lignende figur å følge med tanke på Økonomisk styring og tips, som er mer relevant til vårt forhold med Penger, Økonomi, skatt o.l i Norge. Anonymous poster hash: 5836e...24e
Gavekort Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Ville tatt Dave Ramsey med et klype salt. Det er dessuten ingen mesterkunst å lære seg generell økonomi. Det som er mer spesifikt handler ofte om nasjonale ordninger og regelverk. Jeg kan anbefale Pengerådet på Dine Penger/E24.
wampster Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Aner ikke hvem den personen er eller hva han sier 5 tommelfiner regler 1, Prøv å tjen så mye som mulig (må ikke forveksles med å jobbe så mye som mulig) på den tiden du setter av til jobb 2, Bruk mindre enn du tjener (kan/må/burde justeres dersom punkt 1 forandrer seg) 3, Spar opp en buffer (etter min mening 150-250.000) før du begynner å tenke på å investere i fond/aksjer/eiendom 4, Historisk sett, og trygghetsmessig, har det vært veldig ålreit å eie sitt eget bosted som investering nummer 1 5, Når/hvis noen pitcher deg en investeringsmulighet er de som oftest ute etter pengene dine. Det gjelder også venner/bekjente
Gjest 5836e...24e Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 51 minutes ago, Gavekort said: Ville tatt Dave Ramsey med et klype salt. Det er dessuten ingen mesterkunst å lære seg generell økonomi. Det som er mer spesifikt handler ofte om nasjonale ordninger og regelverk. Jeg kan anbefale Pengerådet på Dine Penger/E24. Akkurat noe slik jeg ser etter. Føler det ikke er logisk for oss i Norge å følge råd for Amerikansk økonomi, da vi har helt andre ordninger og regler når det kommer til Sparing, Fond, Pensjon o.l Anonymous poster hash: 5836e...24e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå