mobile999 Skrevet 4. september Skrevet 4. september (endret) Den viser det du velger å se. Endret 4. september av mobile999
mobile999 Skrevet 10. september Skrevet 10. september Ludvig86 skrev (På 4.9.2025 den 10.58): Fikk du sett på noe live data?
Ludvig86 Skrevet mandag kl 06:19 Forfatter Skrevet mandag kl 06:19 (endret) mobile999 skrev (På 10.9.2025 den 21.32): Fikk du sett på noe live data? Hei! Beklager sent svar. Jeg tok en råsjans og byttet luftmasse-måleren, siden jeg kom over en rimelig en his Skruvat. Bilen virker til å gå bedre nå. Men om problemet kommer tilbake så må jeg få da en Live-data analyse. Endret mandag kl 11:01 av Ludvig86
sedsberg Skrevet mandag kl 10:43 Skrevet mandag kl 10:43 Har du mulighet så sjekk LTFT og STFT mens bilen går greit og i "closed loop". Da har du noe å sammenligne med hvis den begynner å gå dårlig. Long Term Fuel Trim og Short Term Fuel Trim er hvor mye drivstoff bilen må legge til eller trekke fra i forhold til det som regnes som normalt. Dette blir målt av oksygensensoren(e) i eksosen. Skal normalt være 0% men opp til 10% total Fuel Trim pleier å regnes som OK. (Total = LTFT+STFT) 1
Ludvig86 Skrevet mandag kl 11:02 Forfatter Skrevet mandag kl 11:02 sedsberg skrev (18 minutter siden): Har du mulighet så sjekk LTFT og STFT mens bilen går greit og i "closed loop". Da har du noe å sammenligne med hvis den begynner å gå dårlig. Long Term Fuel Trim og Short Term Fuel Trim er hvor mye drivstoff bilen må legge til eller trekke fra i forhold til det som regnes som normalt. Dette blir målt av oksygensensoren(e) i eksosen. Skal normalt være 0% men opp til 10% total Fuel Trim pleier å regnes som OK. (Total = LTFT+STFT) Tusen takk for tipset! Det er notert! 👍🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå