Gå til innhold

Fjernstyring av pc


Anbefalte innlegg

Har en PC stående på soverommet til foreldrene mine, de liker ikke at jeg drar med kompiser osv inn på rommet deres for å sitte der å knotte...

Lurer derfor det er en enkel måte å fjernstyre maskinen på. Har en gammel pc som ikke går an å brukes til noe og en brukenes monitor...

Kan jeg på en enkel måte overføre bildene fra den ene pcen til monitoren og styre maskinen fra rommet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er fullt mulig, er jo et innbegygd program i XP som heter Remote COntrol. PCanywhere er det programmet jeg har hatt best erfaringer med. Hva skal du bruke maskina til da ? Skal du spille å se film osv.. så fungerer sånne programmer svært dårlig, men skal du bare kjøre programmer surfe osv.. så funker de fint :)

 

Noen fjernstyrings programmer:

PCanywhere, proxy, Remote control (ligger i XP), altiriz, tivoli.

Lenke til kommentar
Dette er fullt mulig, er jo et innbegygd program i XP som heter Remote COntrol. PCanywhere er det programmet jeg har hatt best erfaringer med. Hva skal du bruke maskina til da ? Skal du spille å se film osv.. så fungerer sånne programmer svært dårlig, men skal du bare kjøre programmer surfe osv.. så funker de fint :)

 

Noen fjernstyrings programmer:

PCanywhere, proxy, Remote control (ligger i XP), altiriz, tivoli.

Hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar
Lange kabler er det eneste jeg kommer på. Det vet jeg funker, har brukt det selv fra "kontrolrom" til serverrom.

 

_

johanf

Du har jo også KVM'er som bruker TP'er, meget genialt om du skal styre pc'er som er et stykke unna uten laggen som hører med VNC programvare, dog er det også dyrt og sikkert ikke aktuelt for denne brukeren.

 

edit: personlig bruker jeg RealVNC, se http://www.realvnc.com/

Endret av xthal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...