Mannen med ljåen Skrevet mandag kl 10:38 Forfatter Skrevet mandag kl 10:38 Min er i perfekt stand. Men steingammel. Intel© Pentium© CPU 2020M @ 2.40GHz × 2 Har din bedre komponenter? Hvis du har nøyaktig samme prosessor, og støtter så mye RAM, så støtter vel min det også, antar jeg. Kan utveksle mer info på PM.
Svein M Skrevet mandag kl 12:37 Skrevet mandag kl 12:37 Pentium 2020M er gammel nok til at kanskje kjører minnet på 1.5V. I så fall kan den bruke både 1.5V og 1.35V minne. Det minnet du har er 1.35V. Fra og med Intel gen4 så kreves det 1.35V brikker. Om den støtter 8GB brikker kan være, men det er ikke helt sikkert.
tingo Skrevet mandag kl 15:04 Skrevet mandag kl 15:04 (endret) ark.intel.com er stedet for å finne ut detaljer om Intel chiper. Pentium 2020M støtter opp til 32 GB minne, og DDR3L https://www.intel.com/content/www/us/en/products/sku/71142/intel-pentium-processor-2020m-2m-cache-2-40-ghz/specifications.html Endret mandag kl 15:05 av tingo rettet to skrivefeil
Mannen med ljåen Skrevet mandag kl 15:19 Forfatter Skrevet mandag kl 15:19 Har det noen fordel å maxe en sånn gammel maskin? Jeg er bare lei av at den ikke klarer å fullføre Windows Update, og bruker swap-partisjonen når jeg skriver her på forumet. Da har den for lite. 8 er antakelig nok, men jeg tar det jeg får. Vil 32 egentlig ha noen fordel da? Jeg skal ikke redigere film eller designe romfartøy på denne maskinen.
Svein M Skrevet mandag kl 16:09 Skrevet mandag kl 16:09 (endret) 8GB fungerer greit på Windows 10 og Linux om en ikke skal kjøre noe spesielt krevende. Det virker som maskinen har max 2x4GB minne som grense, men jeg har ikke funnet info for maskinen med den cpu du har. Med en annen CPU var grensen 2x8GB. Om den støtter 8GB brikker kan en gå opp til 4+8 eller 8+8. Endret mandag kl 16:09 av Svein M
Mannen med ljåen Skrevet mandag kl 16:18 Forfatter Skrevet mandag kl 16:18 Ikke hver dag man får gratis RAM som har fungert godt i en identisk maskin. Blir spennende. Jeg oppdaterte BIOS på denne maskinen mens den fremdeles kjørte Windows, kanskje det hjelper. Det er lenge siden nå, men den oppdaterte BIOS med et Windows-program i stedet for å måtte boote fra CD eller liknende. Jeg liker business-Thinkpads. :-) Det var så enkelt at jeg gjorde det bare fordi jeg kunne.
Mannen med ljåen Skrevet mandag kl 21:50 Forfatter Skrevet mandag kl 21:50 (endret) HP-maskinen skal gis bort til en bekjent, og RAM-brikken i gis-bort-tråden passet faktisk. Den har nå 8 GB RAM. Kjører minnetest for å se at det er stabilt. Fantastisk hvordan jeg får oppgradert alle maskinene gratis eller for veldig lite penger. Flere bekjente får nå glede av dette. Endret mandag kl 22:35 av Mannen med ljåen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå