Cascada81 Skrevet 17. august Skrevet 17. august strike_ skrev (13 timer siden): Uten å ha sjekket dette så har du sikkert 100% rett i det så jeg tar deg på ordet. Men dette er jo snakk om ytre faktorer (les: media) som gjør at man blir syk. Om personen ikke hadde hatt disse esktra påkjenningene påført av ytre faktorer så hadde personen mest sannsynlig ikke vært syk heller. Så jeg tror (ja tror, siden jeg ikke kjenner regelverket og er heller ikke en lege) at dettte faller litt utenfor sosiale problemer. Men kan godt hende jeg tar feil, har tatt feil før jeg. Så det du sier er at han selv har tatt kontakt med media og bedt de kjøre disse sakene? Presset er absloutt ikke selvpåført, presset er KONSEKVENSEN av å ha driti seg ut, ja. Men at presset er selvpåført, den må du lenger ut på landet med. Som regel er den som driter seg ut selv skyld i det, ergo driti seg ut. Men at det å drite seg ut er det samme som å få millioner av kritiske øyner rettet mot deg og snakket dritt om i månedsvis/år, det, det for man bare av å være en offentlig person. Som igjen er grunnen til at man blir syk. Du blir heller ikke syk om jeg eller naboen snakker dritt om deg pga en idiotisk ting du gjorde i fylla. Men kom tilbake når du blir sett på og sankket ned til av millioner mennesker så skal vi se om du mener det samme, eller om du springer og gjemmer deg under dyna i noen dager. Hvis jeg slutter å betale regninger og heller bruker alle pengene mine på tull, namsmannen legger beslag i lønninger og tar eiendeler og bolig, og jeg går i kjelleren i overført betydning, er dette selvpåført, eller er det namsmannen sin feil at hverdagen er dritt på grunn av økonomisk rot. Det er jo kreditorer og namsmannen som påfører meg problemene, eller...? Når konsekvensen er påregnelig, er den i mange tilfeller selvpåført. At pressen omtaler nachspiel i kommunestyresalen er en langt på vei påregnelig konsekvens av handlingen, selv om det kanskje ikke var meningen fra varaordførerens side at pressen skulle få kjennskap til saken. Det samme gjelder jo for Moxnes og naskingen: Det var neppe meningen verken at han skule bli tatt for naskingen eller at pressen skulle få kjennskap til saken, men er likevel en påregnelig konsekvens av kombinasjonen partileder og person som blir tatt for nasking. 2
Cascada81 Skrevet 17. august Skrevet 17. august Salvesen. skrev (2 timer siden): FrP slår til igjen.. Må si politikerbrølere framstår ganske tverrpolitisk for meg. Selv de prektigste har blitt tatt med buksene nede, for eksempel i pendlersaken. En varaordfører i en kommune for spesielt interesserte som har nachspiel i formannskapssalen, det er ikke innenfor hva som er akseptabelt, men er likevel ganske langt nede på skandaleskalaen min i hvert fall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå