Salvesen. Skrevet torsdag kl 07:00 Skrevet torsdag kl 07:00 (endret) Letterboxd skrev (11 timer siden): Tusen takk for alle svar og tanker. Ja, det er boligkjøp jeg tenker på. Men akkurat nå er jeg litt usikker. Jeg har 350 tusen på kontoen mens jeg nå bor på egen studentleilighet. Leiligheten er god, eget kjøkken og fiber og buss nært til sentrum. Hvis jeg kjøper boligen og bruker startlånet så er kravet at jeg må bruke 250 tusen av mine egne penger først, uansett hva. Så er det bedre å bruke de 250 tusen for å få egen bolig eller er det ikke så viktig hvis jeg synes boligen jeg har nå, som jeg ikke eier og er studentbolig, er bra? Og da heller ha mer penger til på gjøre forskjellige ting? Har ikke peiling hva jeg vil med mitt eget liv. Du har fått startlån, det er etter hva jeg forstår ikke bare bare i dag. Jeg ble en gang fortalt av en i kommunen at en måtte være ufør alenemor for å få det på det tidspunktet. Så, jeg hadde absolutt tatt den muligheten snarest mulig. Brukte dette selv engang i tiden, men da var det mye lettere. jeg var "bare" lærling. Men ikke bare kjøp hva som helst pga du har fått tilbudet såklart, gjør research og gjør ett godt kjøp i tillegg Endret torsdag kl 07:01 av Salvesen. 2
Svein M Skrevet torsdag kl 07:42 Skrevet torsdag kl 07:42 (endret) Det er greit å bruke f.eks 250000 av oppsparte penger til bolig. Om sum av betaling på lån og husleie er 7500 (eller 7850) per måned så høres det også greit ut. Endret torsdag kl 07:43 av Svein M
Letterboxd Skrevet torsdag kl 08:30 Forfatter Skrevet torsdag kl 08:30 Boligen er kul men har tg3 på sluket på badet, selv om hele badet er oppusset...bortsett fra sluket. Vet ikke hvor farlig dette er men. Hater å gjøre valg for å være ærlig, er sikkert mentalt syk
Svein M Skrevet torsdag kl 11:06 Skrevet torsdag kl 11:06 Letterboxd skrev (2 timer siden): Boligen er kul men har tg3 på sluket på badet, selv om hele badet er oppusset...bortsett fra sluket. Vet ikke hvor farlig dette er men. Hater å gjøre valg for å være ærlig, er sikkert mentalt syk Ulempen med å eie selv er at en kan få utgifter til reparasjoner/utskiftninger. Når en feil er TG3 så er det en alvorlig feil. En må vurdere hva dette er og hva det koster å utbedre. Det letteste er å bare unngå å kjøpe leiligheter med slike feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå