unik42 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Jeg har en gammel hytte/hus som har gått i arv (jeg er en av eierne) der de tidligere eierne begynte på en utvidelse for 20 år siden. I forbindelse med utvidelsen skulle de etter planen bygge et ekstra rom som de aldri ble ferdige med. Jeg har lyst å få snekret inn noen dragere og legge gulvplater oppå og ellers isolere og innrede rommet. Planen er at det rommet skal inneholde en VVB, vaskemaskin, fryseboks og tørkeutstyr til sko og slik. Jeg ser ikke for meg å bygge et våtrom, men jeg utelukker det ikke. Så er jeg selvfølgelig på det store aberet med hele greia, og som sannsynligvis er grunnen til at det aldri har blitt gjort noe her. Før utvidelsen skjedde var det en steinsatt dreneringsrenne som krysser dette rommet diagonalt. Den tok/tar en del av vannmassene fra bergsiden ved siden av huset + det som kommer fra taket. Jeg har planer om prøve å få drenert bedre på utstiden, men jeg kommer aldri til å klare å få det helt tørt (huset står rett ved siden av et berg som da må sprenges bort). Vil det være mulig å legge plast over grunnen, singel/grus oppå plasten og bygge gulv over der igjen? Jeg ser for meg at dragerne skrus fast på hver side av rommet. Den ene siden er grunnmuren høyere enn den andre så det vil se noe snodig ut. Lufting har jeg tenkt på i form av egne ventiler under gulvet og en rist i gulvet. Isolasjon så jeg for meg å kanskje få lagt isopor under dragerne, men her vet jeg ikke hva som er mest fornuftig. Jeg tar imot gode innspill med takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå