Nilsenmann Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Idag ville ikke roboten min gjøre jobben, den stod stille og viste error "ingen sløyfesignal" Hvordan fikser jeg dette? Kan jeg ringe en spesialist? Noen som vet om Robotutstyr.no kan være noe hjelp?
kremt Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Trolig brudd på grenseledningen. Fins målere man kan bruke så du følger kabelen helt til du finner bruddet
Grusomme Gabriel Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Kan være brudd på kabel, ja. Kan også være f.eks. korrosjon på kontaktene til kabelen. Hvor gammel er roboten din? Og hvor i landet holder du til?
toralfb Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Nilsenmann skrev (45 minutter siden): Idag ville ikke roboten min gjøre jobben, den stod stille og viste error "ingen sløyfesignal" Løste en slik feil hos nabo ved å bytte strømforsyningen og programmere robotklipperen på nytt. Den hadde mistet oppsettet. Sjekk om roboten klipper lader som den skal. Sjekk også om avgrensnings kabelen har brudd. Kabelen går normalt sett inn i ladestasjonen. Og kabelen har falt ut, eller har brudd kan gi denne typen feil.
trikola Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden (endret) 1 hour ago, Nilsenmann said: Idag ville ikke roboten min gjøre jobben, den stod stille og viste error "ingen sløyfesignal" Hvordan fikser jeg dette? Kan jeg ringe en spesialist? Noen som vet om Robotutstyr.no kan være noe hjelp? Ladestasjonen uten strøm er første mistanke om robotten står i stasjonen. Robotten går jo på batteri og kan vise feilmelding selv om resten er død pga strømbrudd. Står den ett eller annet sted i hagen ved plenkanten kan det jo være at den selv har kuttet over kantledningene akkurat der den står - hender gjerne ved forholdsvias nylagt sløyfe. Men det hadde du jo kanskje sett? Sjekk kantledningens tilkoblinger til stasjonen. Er de ok og stasjonen har strøm og robotten står i den eller et stykke unna kantledningen blir det verre.Til å finne brudd finnes det utstyr som andre har skrevet. Endret 17 timer siden av trikola
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå