Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"låset" på PCI-express falt av... Har jeg flere alternativer å koble GPU'en på?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvis du bruker 1% CPU og den går til max temp er det kjølingen det er noe galt med

edit: ikke bruk pc'en og la den stå og koke på 100 grader

Endret av Kakkelfant
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutes ago, Kakkelfant said:

Hvis du bruker 1% CPU og den går til max temp er det kjølingen det er noe galt med

edit: ikke bruk pc'en og la den stå og koke på 100 grader

Just now, Svein M said:

Jeg vil tro at pumpen på AIO ikke går. Dette kan skyldes at den ikke får strøm eller at den er defekt.

Jaha? Skal jeg bare la den stå å koke i 100 grader? Hvorfor? Og hvor lenge? ...

Ja nemlig. Men, jeg har en Arctic Liquid Freezer III på vei. Jeg kan jo prøve å koble den til denne pc'en for å se om det hjelper?

Skrevet (endret)
2 minutes ago, squaddie said:

Jaha? Skal jeg bare la den stå å koke i 100 grader? Hvorfor? Og hvor lenge? ...

Ja nemlig. Men, jeg har en Arctic Liquid Freezer III på vei. Jeg kan jo prøve å koble den til denne pc'en for å se om det hjelper?

Altså, les det igjen - ikke la den stå og koke på 100 grader, skru av hele skiten og monter en ny kjøler

Endret av Kakkelfant
Skrevet

Jeg ser der er et vindu i AIO. På video kunne jeg ikke se noe bevegelse på "propellen" inni der.

Om ledninger er tilkoblet slik det har vært før så er den nok defekt. Så da er det en ny en trenger.

Skrevet
9 minutes ago, Kakkelfant said:

Altså, les det igjen - ikke la den stå og koke på 100 grader, skru av hele skiten og monter en ny kjøler

4 minutes ago, Svein M said:

Jeg ser der er et vindu i AIO. På video kunne jeg ikke se noe bevegelse på "propellen" inni der.

Om ledninger er tilkoblet slik det har vært før så er den nok defekt. Så da er det en ny en trenger.

Ok. Da venter jeg bare på at Liquid Freezer III kommer på plass....

Takk for råd og tips så langt.

• Liker 2
Skrevet
Svein M skrev (14 timer siden):

Den propellen er ikke en som blir drevet av vannet. Det er en liten vifte for kjøling rundt sokkelen. 

Squaddie. Bare bytt til den nye når du for den, så får du sett som det er kjøleren eller CPUen som er problemet.

Du trenger ikke å sette inn hele kjøleren, bare monter på CPU, og la radiatoren med vifter være utenfor kabinettet for å teste.

Prøv også å bruk HWinfo programmet i stedet for Windows Task Master, der ser du bruk og temp på CPU mye bedre. Men alt tyder på at kjøleren din er defekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...