Baranladion Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden sjamanen skrev (8 timer siden): Det greiene der med at alt bare var ufattelig hardt og blodslit i "gamledager" er ikke annet enn tankeløs indoktrinert propaganda som du skal tro for å hylle opp om det moderne samfunn. Det er rett og slett ikke sant, og beviset for det finner du i din egen ordbruk: "På den tiden". Hvilken tid da? For 150 år siden eller 250000 år siden? Hva sammenlignet du med? Du får rote litt mer igjennom mer av søppelet jeg skrev, så finner du hvilke tider jeg refererer til som jeg mener var tunge liv, der mennesket var ekstremt lite verdt, og tider som jeg ikke tror veldig mange hadde villet leve i, selvom det hadde betydd mye mer nærheten til naturen. Så kan vi sikkert diskutere når det ble for "moderne" og "enkelt" for oss, selv skulle jeg gjerne levd på 1960-70 tallet. sjamanen skrev (8 timer siden): Lev i luksus? Nei. Lev i balanse Jeg skriver også nettopp dette, at alle har godt å tilbringe mer tid ute, vekk fra støy og elektroniske duppeditter. Luksusen jeg prater om er ikke porche 911, sjampanje og hummer til lunsj og det å ikke trenge å jobbe, men ting helt dagligdagse ting, som faktisk er luksus, som internett, ferdigmat, strøm og innlagt vann. Jeg er enig i at det har tatt over, folk har trynet ned i skjermer døgnet rundt, og er helt enig i at det er en ubalanse, som flere hadde hatt godt av å jevne ut med mer natur, fysisk aktivitet etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå