Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Epoxy metall til L-grep til kamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

På L-grepet til kameraet mitt har jeg et hull på festeplaten som er under kameraet. Det er det store hullet til venstre for de to klare skruehodene omtrent midt på platen. Hullet ble brukt til et propietært hurtigfeste som ikke produseres lenger. Jeg har noen små tripods fra Manfrotto med 1/4" skrue på, som jeg kan tenke meg å bruke hullet til istedenfor.

En gang i tiden prøvde jeg å tette hullet med epoxykitt fra Biltema, som jeg boret hull i og brukte gjengetapp for å lage riktige gjenger. Denne massen var for sprø eller.no så viste seg å være ubrukelig. Har noen tips til en eller annen masse som er sterk og holder jeg kan fylle hullet med? Jeg vurderte å teste med (epoxy) glassfiber, men usikker på om dette holder. 

20250307_154804632.thumb.JPG.37faa941087c442ea11faeaf8f0ea9cb.JPG

• ilpostino endret tittelen til Epoxy metall til L-grep til kamera
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
2 hours ago, ilpostino said:

Takk for tips. Skal as hvor jeg kan få tak i den i Norge.

Ser Biltema har kjemisk metall, men usikker på hvor sterk den er. Ser ut som den har halve alfabetet med advarsler iallefall.

Biltemas, og de andre billige merkene, er som regel milevis unna kvaliteten til de annerkjente produktene som f.eks. JB Weld.

Eks: https://gasolin.no/jb-weld.html

Endret av sedsberg
Skrevet

I slutten av september eller i begynnelsen av oktober skal vi kjøre forbi den butikken da vi har båten på lager i Stathelle (bor i Oslo-område) så skal vurdere å stikke innom å kjøpe da. Har noen hyttenaboer som bor I Porsgrunn så kan høre med de om de kan plukke opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...