Gjest e05fa...03b Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Litt om lille meg: Jeg bor langt ute på landsbygda på Nord-Jæren, der den tunge og søte hevdalukten, som vi kaller stanken av gammel bæsj her borte, blander seg med eimen av salt sjø og langsomt råtnende kelp. Mannen min -- ja, han holder ut med meg ennå, utrolig nok -- reiser omkring og sprer oppmagasinert møkk utover det vidstrakte og bølgende kulturlandskapet med svære sprutemaskiner, noe som ingen klager noe særlig på, siden det blir så utrolig grønt og fint når fellesregnet og olsok-flaumen omsider driver klisset ned i jorda, mens jeg reiser omkring og sprer oppdemmet mental møkk på folk, og spesielt på sånne som driver med ting jeg ikke liker. Som mange andre av min generasjon fikk jeg for lite ris på baken da jeg var drittunge, og det er en av grunnene til at det aldri ble folk av meg, så sånn sett kan jeg skylde på oppveksten. Men jeg har også tviholdt på et kristenfundamentalistisk verdensbilde fordi det hjelper meg å holde ut det heller kjedelige og mislykkede livet mitt, og tanken på alt jeg aldri fikk gjort, og så gir det meg den perfekte unnskyldning til å leve ut all aggresjonen som jeg bærer på. Det er noe som bare er så deilig med det å skule stygt og olmt på folk som ikke gjør det jeg vil at de skal gjøre, og når jeg og venninnene mine kommer sammen til felles munndiare og driver hverandre inn i en ekstase av brennhett slarv, føler vi oss liksom så mye lettere etterpå. Det er rart det der, hvordan det å drite ned sånne som man ikke kjenner, og som ikke så lett kan forsvare seg, skaper en følelse av samhold og fellesskap. Jeg burde ha begynt å gå i terapi for lengst, men det ville føles litt ydmykende og rart, og jeg ville ha slitt veldig med å svelge stoltheten min, som om jeg egentlig ikke har så mye å være stolt av, bortsett fra det at jeg har uvanlig store pupper. Så jeg bare fortsetter. Nå har for eksempel den grævla kødden av en fyr som våger å tro at han kan flørte med damer som er mer enn to år yngre eller eldre enn enn ham selv, og som er mye penere enn jeg noengang har vært, holdt på å svime rundt i bygdene våre her i tre år eller hva det er. Jeg er så grævla lei av det at det finnes sånne som ham, som ikke tar de gamle pietistiske normene våre på alvor, og som er så uforskammende at de smiler og ler og finner på tull og tøys når de burde være sure og gravalvorlige og be sitt Fadervår. Det er ingenting som biter på ham heller, virker det som. Først prøvde vi å banne lavmælt hver gang han kom i nærheten av oss, for det er lov å banne når ferdig-frelste som meg møter syndere som er på vei til helvete. Da det ikke hjalp, fant vi ut hva han heter, samlet bilder av han med Google og framstilte han som kriminell på Facebook, for det er lov å ta i litt når en må korrigere folk og prøve å redde dem fra evig fortapelse. Jeg vet nøyaktig hva han har holdt på med ute i de tette skogholtene ut mot havet, for en venn av meg fortalte meg at datteren hennes har en venninne som hadde fått et glimt av det, og de gode kristne jærbuene ljuger jo aldri om noe, ikke sant? Men fyren har jo ni liv, virker det som, akkurat som kattene han omgir seg med. Det er faen ikke til å holde ut. For bare noen dager siden føk han fordi her igjen, og var uforskammet nok til å starte en samtale med et kvinnfolk som ikke bare kom flygende over sandynene på den lokale stranda vår i et miniskjørt som gjorde altfor mye av de lange og barberte leggene hennes synlige, men som ikke en gang er født i samme århundre som han er. Nå har jeg fått så kronisk høyt blodtrykk av alle disse provokasjonene at jeg har bedt fastlegen min om å erklære mannen for å være en offentlig helsefare. Jeg underbygger det med at han ikke bare nekter å la seg føre inn på den smale og rette vei, men at han tilbake i 2022 gjorde narr av den dyrebare pandemien vår ved å buse inn i lokalbutikken i fullt smittevernutstyr, mens vi lovlydige borgere sto i kø for å få vår fjerde eller femte oppfriskningsdose. (Den virket så bra, siden jeg bare ble alvorlig syk av covid i to uker etterpå, og ikke daua i respiratoren på sus-en.) Anonymous poster hash: e05fa...03b
Uderzo Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Vi takker for dette dype psykologiske innblikket i bygdesladder, puppestolthet og åndelig møkkaspredning. Stenger nå, før noen får inspirasjon til å skrive en bok. 2
Anbefalte innlegg