Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Useriøs og uprofesjonell bilforhandler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en pågående reklamasjonssak i over 7mnd med bilforhandleren Trygg Bilmegling AS i Kolbotn.

Jeg kjøpte en brukt Ford Focus 2012-modell med nylig utført girkasseservice og 2 nye EU-godkjente år. Bare noen få måneder etter overtakelsen fikk jeg feilmeldinger på girkassen. Viste seg at turtallsføler og oljetrykksføler i kassen er defekte. Det ble også sjekket oljenivå i girkassen. Å joda, der manglet det 1,8liter olje, og ingen funn av lekkasjer rundt girkasse eller bunndekslet under. Alt dette ble dokumentert og sendt til selger, men neida de avviste de. Hvorfor? Nei si det du. Måneder går med flere mailer frem og tilbake. Nå den siste måneden, kommer selger med påstanden at bilen hadde kjørt 10.000km siden feilen ble funnet. Hvor kommer den påstanden fra? Bilen ble kjøpt med 120.713km på seg og feilmeldingene kom rundt 125-126.000km. Bilen har nå stått stille og urørt i snart 3mnd med ca 130.km på seg.  Bilen ble kjøp for 99.000kr og dette er en bildel som skal vare vesentlig lengre enn dette, særlig når alt av vedlikehold og servicer er fulgt.

Forbrukerrådet, bilforhandleren jeg jobber hos, og bekjente synes det er sykt at en så soleklar sak blir avvist sånn og varer så lenge. 

Er det noen andre der ute som har hatt like situasjoner med reklamasjon? Ikke nødvendigvis hos Trygg Bilmegling. Hva tenker dere om dette?

Er det noen tips noen av dere kan komme med eller info så blir det tatt imot med stor TAKK!

UANSETT!! STYR UNNA DENNE FORHANDLEREN! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, finner ingen hjemmeside tilhørende dette firmaet.

Men i følge omtal.no så er det visstnok kun positive brukeranmeldelser av dette firma <link> - uklart hvor tillitsfult dette er når du kan få 24 stjerner i omtalen.

Og så er det jo kanskje verdt å spørre seg hvem tryggheten gjelder for (når/hvis konflikt oppstår) - om det er overfor selger av bil eller kjøper ?

• Gavekort endret tittelen til Useriøs og uprofesjonell bilforhandler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...