Salvesen. Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) Som tittelen sier må jeg til med nettverk i nytt hus. Jeg har gjort det veldig enkelt/dårlig ift punkt i huset, det er to punkt under trapp(bod), to punkt ved tv i stue og to punkt ved tv stue oppe. "planen" er å ha to accesspunkt ved tv oppe og nede og ha teknisk utstyr i bod under trapp. Her kommer det til å stå noen servere til jobb og privat. Jeg bruker ubiquiti i dag og er fornøyd med det, men trådløse moduler og ønsker nå å gå for mer fast utstyr. Hadde også vært digg å bli kvitt alt som altibox leverer da det typisk opptar unødvendig mye plass i skapet. Trenger ikke høy hastighet, men dekning er viktig. Tips til utstyr jeg bør se på? EDIT: Enkel tegning: "drømmen" hadde vært med en boks i skap som tok fiber direkte uten det altibox leverer, gjerne med en del porter som en switch. Så ett aksesspunkt pr tv lokassjon, og kanskje ett i bod samt en switch der for annet utstyr. Endret 19 timer siden av Salvesen.
Nedward Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Hvis du er fornøyd med Ubiquiti, så har dem en boks som kan ta fiber fra Altibox rett inn. Cloud Gateway Fiber. Litt stiv pris, 269 € pluss mva og frakt direkte fra produsent. Usikker på om norske nettbutikker har fått den inn. Litt lite porter, så kan hende du må ha en switch i tillegg. Den fungerer ganske tilsvarende Dream Machine Pro, men mindre formfaktor (regner med du har 10" rack). Jeg vil anta, uten at jeg vet, at man kan bruke samme oppskrift for å erstatte hjemmesentral med Cloud Gateway Fiber, som man kan bruke på Dream Machine. Jeg kunne dog ikke gjøre det, men det er fordi min ISP bruker GPON og jeg har ikke lyktes med å få en SFP-modul. Regner med du er kjent med aksesspunktene deres(?). Jeg har tre U6+ aksesspunkt, et i hver etasje og et eget for en utleiedel. Har stort glimrende dekning i hele huset på 5 GHz. Dog er det sponplater i veggene, ikke gips. Usikker på om det har noe å si. Har kablet til alle. Roaming fungerer feilfritt med nyere utstyr.
ProphetSe7en Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden U7 XG er vel det som anbefales for tiden, eventuelt U7 Wall pro om det skal monteres på vegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå