Vokteren Skrevet i går, 06:11 Skrevet i går, 06:11 Dagbladet, Se&Hør m.fl. er åpenbart desperate for å overleve og bruker krigstyper for å få solgt noe som helst. Andre medier følger rett etter. »sjokk, vantro, sensasjon, aldri skjedd før, katastrofe, blod, gørr osv» brukes som overskrifter for å få likes og reklameinntekter, selv om innholdet i saken omhandler ordinære og velkjente problemstillinger. https://www.dagbladet.no/nyheter/brent-levende/83340035 Når medier roper «ulv ulv» om trivialiteter, oppstår flere uønskede konsekvenser. Folk flest blir immune, likegyldige, mistenksomme eller kyniske. Mange får helseangst eller framtidsfrykt med tilhørende handlingslammelse og psykisk uhelse. Omsorg og solidaritet fordamper. Den dagen det skjer virkelige hendelser som krever engasjement og innsikt, blir det derved ekstra vanskelig å vekke «zombiene» som er skapt gjennom langvarig bombardement av innholdsløse negativiteter. 5
Vokteren Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden Hvorfor er en champagnekork på avveie førstesideoppslag i Dagbladet ? https://www.dagbladet.no/sport/champagne-sjokk-publikum-raste/83341646 Sjokk er det vel ikke ?
Reg2000 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden 14 hours ago, Vokteren said: Folk flest blir immune, likegyldige, mistenksomme eller kyniske. Ettersom Dagbladet er en av veldig få mediebedrifter som har økt inntektene sine ved å bruke denne strategien så fortsetter de åpenbart med det fordi det virker og folk åpenbart ikke blir immune eller likegyldige. Tvert imot blir man vel lært opp til at det er slik medier skal være i sosiale medier. Selv om de har mye søppel har de faktisk også en veldig god gruppe undersøkende journalister som har skrevet en rekke lengre og gode saker som feks disse: https://www.dagbladet.no/spesial/de-dode-alene 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå