ProphetSe7en Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Har vært en del hendelser utenfor huset vårt/i nabolaget i det siste, så nå ønsker jeg kamera utenfor som gir god bildekvalitet hele døgnet. Har alt Neste ringeklokke, men det gir ikke god nok kvalitet på video. Må klare å vise folk, bilskilt osv på minst 8 meter avstand. Noen gode tips til valg av kamera?
Woff Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli Dahua? (Jeg har to sånne i daglig bruk: https://www.dahuasecurity.com/search/products?keyword=DH-SD4A425DB-HNY)
ProphetSe7en Skrevet 12. juli Forfatter Skrevet 12. juli Vil det klare å lese av bilskilt på 8-10 meter avstand på natten? Hvordan er lagring på et slikt kamera, varsling av hendelser innenfor et satt område osv?
Woff Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli ProphetSe7en skrev (22 minutter siden): Vil det klare å lese av bilskilt på 8-10 Kikk litt på linken, dette er et semi-profft kulekamera (dreibart 360 * 90 grader) som viser fargebilder om natta.. Du programmer selv hva og hvordan dette skal varsle (du 'tegner' grenselinjer) og det har plass til et SD kort, som avhengig av størrelse kan lagre ganske mye.. Vil tro at du fint leser et bilskilt på 50 meters avstand og kameraet har ansiktsgjenkjenning.. ☺️
joandreas Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli (endret) Husk regler på filming av offentlig plass. om så @krikkert hadde nok svart på hviken bevis som er lovlige. https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/overvaking-og-sporing/kameraovervaking/hvor-er-kameraovervaking-lov/ Sitat Privat eiendom: En privatperson kan lovlig overvåke eget hus og hage, men kameraet kan ikke samtidig filme offentlige områder eller naboens eiendom. Innenfor boligen må eventuelle andre beboere informeres om overvåkingen. Borettslag og sameier: Kameraovervåking i fellesarealer krever to tredjedels flertall blant beboerne og bør vedtektsfestes. Overvåking for å følge med på husordensregler er ikke tillatt. Offentlige områder: Gater, parker og andre offentlige områder skal i utgangspunktet kun overvåkes av politiet eller andre offentlige myndigheter. Private virksomheter kan ikke overvåke offentlige områder. Endret 12. juli av joandreas
ProphetSe7en Skrevet 12. juli Forfatter Skrevet 12. juli (endret) Det problemer får j Woff skrev (50 minutter siden): Kikk litt på linken, dette er et semi-profft kulekamera (dreibart 360 * 90 grader) som viser fargebilder om natta.. Du programmer selv hva og hvordan dette skal varsle (du 'tegner' grenselinjer) og det har plass til et SD kort, som avhengig av størrelse kan lagre ganske mye.. Vil tro at du fint leser et bilskilt på 50 meters avstand og kameraet har ansiktsgjenkjenning.. ☺️ Det er dessverre utenfor min prisklasse Noen som har erfaring med Unifi Protect G5 dome eller Arlo 5 pro? Eventuelt Reolink som de selger hos Kjell Disse kan jeg få kjøpt i dag, og det er å foretrekke Endret 12. juli av ProphetSe7en
Woff Skrevet 12. juli Skrevet 12. juli ProphetSe7en skrev (55 minutter siden): Unifi Protect G5 dome Bør vel fungere bra det! 🙂
ProphetSe7en Skrevet fredag kl 16:05 Forfatter Skrevet fredag kl 16:05 Jeg var ikke fornøyd med G5, det går i retur. Jeg gjorde tydeligvis altfor dårlig research i forkant, og burde valgt G6 istedet. Jeg var rett og slett ikke klar over at det var en nyere og bedre modell i fra Unifi tilgjengelig, og så meg blind på hva som var tilgjengelig hos Kjell og Company Så nå står valget mellom G6 turret og G6 dome. Bullet blir for dominerende på veggen i forhold. Det er mulig jeg tester begge to for å se hva som er best egnet for mitt bruk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå