Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Denne snacksen kan redusere nytelsen av sex"

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

"Denne snacksen kan redusere nytelsen av sex"
"– Det er første gang det er publisert noe om hvilke effekter søppelmat kan ha på seksuell atferd, sier norsk professor."

https://www.nrk.no/trondelag/kjeks_-ostepop-og-godteri-kan-svekke-hjernens-belonningssystem-og-redusere-nytelse-av-mat-og-sex-1.17467974

Denne effekten samsvarer med mine erfaringer -- har jeg blitt ei rotte? :grin:

Endret av backtoback
typos
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kroppen trives best med naturlig mat og ikke på fabrikkmat som er skrudd sammen av vitenskapsfolk som bare er ute etter å få det til å smake best mulig og samtidig få det billigst mulig. Det er har oppnådd over tid er å få oss til å foretrekke dårlig junkfood (moderne ultraprosessert mat) som for oss til å spise 500 kcal ekstra pr dag (mot normalt ca 2000 +/-), noe som igjen drar opp vekten i alle land som konsumerer dette.

Mye av det som tilsettes slik mat er "ferdigfordøyde" karbohydrater som igjen øker blodsukkert alt for mye, noe som trigger mye insulin som igjen trigger fettlagring og vektoppgang. Fett som kroppen lagrer selv ser også ut til å være årsaken til hjertesykdom, stikk i strid med det vi fortelles om å ikke spise fett, noe som viser seg å være sundt (rundt 1900 tallet visste en knapt hva hjeresykdom var, da vi kun fikk i oss naturlig fett, mens med alt av fakefood vi har introdusert over tid virkelig har rotet til som f.eks unaturlig transfett og dårlige flerumettede frøoljer fra f.eks solsikke, mais og soya.

Sukker og vegetabilske frø-oljer er bankers å kutte (sukker har fruktose som gir fettvekst og oljene "ruster" deg med oksidativt stress , deretter ultraprosessert mat med emulgatorer og annen "matsminke" via aldri var laget for.

Moderne matindustri bryr seg om salg og inntekt, ikke helsen din. Aldri glem det. Rundt 10% av butikkutvalget er egnet som menneskeføde. De som har gravd seg dypt nok i emnet konkluderer med dette.

Bruk denne på mobilen din for å unngå verstingene i kostholdet ditt på handleturen din. https://www.tryggmat.app

Endret av vidor
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Kall meg gjerne sær, men tar heller vafler og iskrem enn potetgull, ostepop og smågodt om jeg skal unne meg noe "usunt".

Sukker trenger ingen å være redde for, det er drivstoff til kroppen når vi er aktive. Sukker er kun et problem hvis vi sitter bom i ro, men da er det passivitet som er fienden og ikke sukkeret. Fett er dog tåpelige karbohydrater å stappe i seg. Greit nok med et smørøye i grøten på lørdag, men utover det er det greit å være nøysom med sånne kaloribomber.

Forøvrig bør en passe seg for "merkelappskrekk". Ingenting blir farlig bare fordi det er et "E-stoff", selv om det er lett å få panikk når alternativgjengen skal belære oss om alt som er farlig og finne opp teorier om skumle matvarer. Ingen bør selvsagt leve på grandiosa, men det er ikke noe galt i å ha noen sånne i fryseren ved behov, eller å ha Spaghetti a la Capri i hylla som nødproviant. Ingen blir syke av å spise sånt med måte.

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...