Gå til innhold

Selge pc uten skjermkort og pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Har en 1 år gammel bygge pc fra komplett.no som står uten eget skjermkort bortsett fra det interne i ryzen prosessoren. Kortet ble solgt i våres også prøvde jeg ut et nytt men det ble ikke brukt sånn som jeg hadde tenkt pluss at det hadde en del coil whine.

Er usikker på hvordan det blir å selge den uten kortet, hvordan er pc markedet i dag på finn? For noen år tilbake husker jeg det var tungsolgt selvom prisen var en av dem laveste på finn til ytelsen sammenlignet med andre.

Ca pris på denne maskinen? Å selge i deler vil vel ikke lønne seg?

Her er maskinen:

Ryzen 5 7600

Phantex g360a tower

asus tuf b650 hovedkort

asus tuf 850w psu

32gb ddr5 5600mhz

1tb ssd kingston

cooler master ml 240 v2 kjøler

Windows 11

Takker for innspill. 

Endret av raym123
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når jeg solgt min så kjøpte jeg et brukt kort på finn som gjenspeilte alderen og prisen på resten av systemet, men om det lønte seg er jeg dog usikker på.

Min anbefaling er å legge den ut på finn uten skjermkort, da kommer svaret av seg selv.

Endret av freedomseeker
Skrevet (endret)

Blir et spørsmål om en kjøper vil ha alle delene på den.

lettere dele opp eller ha komplett.

blir spørsmål om kjøper orker regne sammen.

Endret av joandreas
Skrevet
Svein M skrev (1 time siden):

Det bør være mulig å selge på finn. Du må oppgi hvilken CPU det er. Det er også bra om Windows er installert.

Ja glemte det skal oppdatere nå, windows 11 og ryzen 5 7600 :)

Skrevet (endret)

Noen som har forslag til pris? 
Ryzen 5 7600 (intern gpu), 32gb ddr5 5600mhz, 1tb ssd, asus tuf b650 wifi, asus tuf 850w psu, phanteks g360a tower, coolermaster ml 240 aio, uten gaming skjermkort. Denne er 1 år gammel og det gjenstår 2 års send inn garanti hos komplett.no

Og hva kunne prisen vært hvis jeg satt inn et rx 9070 xt? Synes markedet er vanskelig og det blir lagt ut mellom 100-150 pcer hver dag på finn.

Endret av raym123
Skrevet (endret)

En kan sjekke hva pris er for delene nå, også kanskje selge for f.eks 75% av nypris.

Her tipper jeg prisene for ny:

Ryzen 5 7600, kr 2500

Phantex g360a tower, kr 1000

asus tuf b650 hovedkort, kr 2100

asus tuf 850w psu, kr 1000

32gb ddr5 5600mhz, kr 1400

1tb ssd kingston, kr 800

cooler master ml 240 v2 kjøler, kr 1200

Windows 11, kr 800

ca 10800, så kanskje kr 8100 brukt. Eller kanskje noe mindre.

Endret av Svein M
Skrevet
Svein M skrev (45 minutter siden):

En kan sjekke hva pris er for delene nå, også kanskje selge for f.eks 75% av nypris.

Her tipper jeg prisene for ny:

Ryzen 5 7600, kr 2500

Phantex g360a tower, kr 1000

asus tuf b650 hovedkort, kr 2100

asus tuf 850w psu, kr 1000

32gb ddr5 5600mhz, kr 1400

1tb ssd kingston, kr 800

cooler master ml 240 v2 kjøler, kr 1200

Windows 11, kr 800

ca 10800, så kanskje kr 8100 brukt. Eller kanskje noe mindre.

Ja høres fornuftig ut det, sjekket opp selv og du hadde helt riktige priser bortsett fra psu den var 500 dyrere. Følger Windows med på ssd eller hvordan fungerer det?

8000kr høres greit ut, men kanskje greit å prøve seg på 8000kr som en ferdig montert pc med garanti først, så hvis salget går tregt kan jeg legge ut alle delene hver for seg, og satse på at alt blir solgt så jeg ikke sitter igjen med en del som jeg ikke har brukt for :) 

Takk for gode råd og tips, da får vi se hva vi finner ut av her. 

Skrevet

Windows 11 Home kom vel med maskinen slik at den er registrert mot hovedkortet i maskinen. Slik at om den virker nå så vil den lisensen automatisk finnes av Microsoft ved en eventuell ny installasjon av Windows.

Å selge deler har jeg lite tro på prismessig i forhold til en komplett PC med garanti. Da kan ny eier bare sette inn det skjermkortet han vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...