Gå til innhold

Starthjelp/booster til elbil

Hovis81

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Vurderer denne fra Biltema til elbilen (Skoda Enyaq) for å "vekke" den hvis det skulle være tomt på 12v batteriet og drive den lille kompressoren jeg har. Det er dårlig med 12v uttak utenom i bagasjerommet (kan evt kjøpe skjøteledning). Vedlikeholdslader flere ganger i året, men ser at noen av og til (flere bilmodeller) har problemer med dette batteriet. Håper noen kan komme med noen tips her.

Endret av Hovis81
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk problem med Hyundaien med dette og kjøpte en Noco gb40. Har kun fått brukt for den en gang på elbilen før jeg byttet til nytt 12V batteri, men den fungerte fint den gangen. Har fått brukt den på plentraktor og atv som booster også og den håndterer det uten problem. Atven kunne jeg sikkert starte 10+ ganger uten at booster var utladet. 

https://www.proshop.no/Biltilbehoer/NOCO-GB40-Boost-12V-1000A-Jump-Starter-Powerbank/3318081?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gad_source=1&gad_campaignid=22267075408&gclid=CjwKCAjwmenCBhA4EiwAtVjzmn4vz3pUiZG2v1O_dPPxRt2qd2eKg386J5oT5eyp6YW_3fL-vUXHwhoC8ZgQAvD_BwE

Skrevet
Hovis81 skrev (7 timer siden):

Hei. Vurderer denne fra Biltema til elbilen (Skoda Enyaq) for å "vekke" den hvis det skulle være tomt på 12v batteriet og drive den lille kompressoren jeg har. Det er dårlig med 12v uttak utenom i bagasjerommet (kan evt kjøpe skjøteledning). Vedlikeholdslader flere ganger i året, men ser at noen av og til (flere bilmodeller) har problemer med dette batteriet. Håper noen kan komme med noen tips her.

Kjøpte selv en NOCO GB40 for noen år siden pga. tomt batteri på Hyundai Kona, men har (bank i bordet) ikke vært behov for å benytte starthjelpen på denne. Elbiler generelt har lavere strømtrekk ved start enn bensin og dieselmotorer.

Men, jeg har hjelpa flere naboer med bensin med den, har fungert fint.

Lykkes ikke å starte en varebil med dieselmotor. Da var ikke starthjelpen helt ladet opp, så mulig det kunne fungert.

Leste en test av slike starthjelp, men fant den ikke igjen nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...