Spillredaksjonen Skrevet torsdag kl 05:00 Skrevet torsdag kl 05:00 Kommentar: Det er alltid en hake Muligheten til å spille GameCube-spill på Switch 2 er farlig nær en «game changer». Les hele saken på Gamer.no» 1
...... Skrevet torsdag kl 08:31 Skrevet torsdag kl 08:31 Det finnes for mange gode løsninger utenom abonnenttjenesten til Nintendo. Anbernic, Miyoo, Retroid. Her får man spilt gamle klassikere med oppdatert grafikk på flotte håndholdte maskiner. Ulovlig? Tja, når de ikke har en mulighet for å kjøpe spillene direkte, og jeg har spillene i hylla fra barndommen, så tenker jeg nei. Det er synd at Nintendo tydeligvis tjente så mye på dette på Switch 1 at de viderefører det her også. 2 1
Boss-Znakemaster Skrevet torsdag kl 13:10 Skrevet torsdag kl 13:10 Helt enig. Har selv en Switch 2, men at Nintendo valgte å gå for å inkludere Wind Waker originale versjon isteden for HD versjonen fra Wii U er jo bare hull i hodet. Vil da si at du kan få betraktelig bedre opplevelse med å spille det på PC via Cemu. 1 1
Milarwen Skrevet torsdag kl 14:30 Skrevet torsdag kl 14:30 1 hour ago, Boss-Znakemaster said: Helt enig. Har selv en Switch 2, men at Nintendo valgte å gå for å inkludere Wind Waker originale versjon isteden for HD versjonen fra Wii U er jo bare hull i hodet. Vil da si at du kan få betraktelig bedre opplevelse med å spille det på PC via Cemu. Må si meg enig i det her men har observert at dette ikke eneste gangen. Husker de også var svært gnien på utvalget på f.eks maskiner som SNES Classic Mini. Etter min mening burde f.eks spill som Super Mario All Stars vært med på den, men man kan spekulere at det spillet ikke var med, fordi det ville overlappet med NES Classic mini som da har Super Mario Bros, SMB2 og SMB3. Snes Classic Mini osv er et glimrende produkt egentlig, og det har gitt yngre generasjoner en titt inn i røttene til Nintendo, siden kontrollerne er like og konsollen, men da mindre enn originalen. 1
Feenyx Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) On 6/12/2025 at 3:10 PM, Boss-Znakemaster said: Helt enig. Har selv en Switch 2, men at Nintendo valgte å gå for å inkludere Wind Waker originale versjon isteden for HD versjonen fra Wii U er jo bare hull i hodet. Vil da si at du kan få betraktelig bedre opplevelse med å spille det på PC via Cemu. To ting å ta opp her: Det første er at det ikke er snakk om å inkludere Gamecube-versjonen "isteden for" Wii U-versjonen. Det handler om at Nintendo sier "nå får du Gamecube-spill på Switch 2" - og da hadde det jo vært litt teit å relansere Wii U-versjonen. For det andre må må jeg si meg dypt uenig, likte ingen av endringene de gjorde i Wii U-versjonen, og syntes ikke det ble et bedre spill enn originalen. For det tredje, om du virkelig vil spille Wii U-versjonen så kan du få en pent brukt Wii U på finn.no - den har til og med HDMI. Om du ønsker å spille WW HD i stua på storskjerm, så kan du. edit for formatering, kommentarfeltet på gamer.no spiser linjeskift Endret 10 timer siden av Feenyx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå