Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utredning privat helse stoppet opp

Gjest 751b9...5dd

Anbefalte innlegg

Gjest 751b9...5dd
Skrevet

Hei,

har en litt pussig situasjon hvor jeg startet på en utredning innenfor privat helse hvor det skulle produseres en rapport. Nå har det gått 3 måneder og nesten ukentlig purring så er de ikke istand til å gi meg svar for når rapporten skal være ferdig. Rapporten ble lovet klar uken etter siste oppmøte.

Jeg har mer eller mindre gitt opp nå og utover at det skaper endel problemer for meg i livet at rapporten ikke blir klar så lurer jeg på hvordan best gå frem ?

• Rent etisk så anser jeg det uforsvarlig å drive slik og ikke minst overraskende siden dette er privat
  • Annet moment er pengene, det var et vesentlig beløp involvert som nå går tapt
  • Leverte krav om innsyn i journal, men får ikke svar på dette heller

Anonymous poster hash: 751b9...5dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har du vel både mulighet til å kreve (eller hvert fall true med) heving av kjøpet siden de ikke har levert tjenesten som lovet, og du kan klage på at du ikke får den helsehjelpen du skal ha ihht. klagerettighetene du har som pasient. For førstnevnte sender du inn et krav om heving av kjøpet. Får du ingen respons, kjører du saken til Forbrukertilsynet. For sistnevnte sender du inn en skriftlig klage som beskriver manglene ved tjenesten du har betalt for. Får du avslag på klagen eller ingen respons, sender du klagen videre til Fylkeslegen.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Med en liten andel av tvil så tror jeg at både statsforvalteren og helsetilsynet kan være gode instanser til å veilede deg her. Siden du har kjøpt en tjeneste som ikke leveres innen avtalt tid, så kan det være interne forhold hos den private aktøren som bør ses nærmere på. Ta gjerne kontakt med de og be om litt veiledning. Hold ellers all kontakt skriftlig nå fremover slik at du kan legge frem dokumentasjon hvis det skulle utarte seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...