rozon Skrevet 31. juli Skrevet 31. juli On 6/21/2025 at 2:50 AM, vampyrica said: Atmos fungerer faktisk veldig bra, jeg er en gamer i toppen i noen spill og jeg bruker ikke headset da jeg faktisk får bedre oversikt med den «billige dritten» ☺️ Psykoakustikk i en lydplanke kan være bra, men det er fortsatt en simulering. Utfordringen er at simuleringen også er avhengig av rommet for å reflektere lyd, og ikke alle rom er like egnet. 45 minutes ago, AndersT2 said: Det enkleste for surround uten for mye mikk makk er lydplanke. De som er litt opp i pris gir god nok lyd for de fleste, men ikke de kresne (Har selv 7.1.4 anlegg med ekte høyttallere). Enig i dette. Dette egner seg bra til Dagsrevyen og Norge Rundt, og en og annen film som hvermannsen. Det er ikke noe for en Star Wars matine der du vil kjenne TIE-fighterne fly over deg. 46 minutes ago, AndersT2 said: Legger man til Sub, så har man enkelt og greit 3.1 anlegg, og man kan også supplere med 2 trådløse (trenger vanlig stikk) som surround bak. De bak kan senere brukes som høytallere i andre som hvis man ikke vil ha surround mer. Helt enig. Det lønner seg å kjøpe front og center samtidig. Sub kan komme på neste lønn dersom man går fra lønn til lønn. Og når alt er på plass, og du har rydda ut alle pyntegjenstandene til kona fra stua så er du klar til kalibrering. Både lyd og bilde trenger kalibrering for å gi en god opplevelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå