Bgr Skrevet søndag kl 22:48 Skrevet søndag kl 22:48 Jeg snuser på en vw polo 2011 1.6 tdi 90 hk som er gått ca 150 tusen km. Men så er det det klassiske vw-problemet ift. skiftintervall på reg reim, der man kun opererer med kmstand og ikke med det som kommer først av alder og km. Skiftintervallet på disse motorene skal være 210 tusen km, så reima har aldri vært skiftet. På en 14 år gammel bil føles ikke det helt komfortabelt, og man vil jo fort kunne kjøre 4-5-6 år til før man når 210 tusen km. Men reim som varer i 20 år? Hmm, tja, hadde hatt lyst å bytte nå hvis det ble kjøp. Murphys lov og alt det der. Så noen som vet sånn omtrent hva bytte av reim ville kostet? Greit å vite om vi snakker 10 tusen eller nærmere 20 før man tok en kjøpsbeslutning.
Hollabaloo Skrevet mandag kl 05:51 Skrevet mandag kl 05:51 Hvis du sender en henvendelse med regnr til din vw-forhandler og/eller ikke-merkeverksted, så får du tall du kan stole på.
Bgr Skrevet mandag kl 05:57 Forfatter Skrevet mandag kl 05:57 Hollabaloo skrev (4 minutter siden): Hvis du sender en henvendelse med regnr til din vw-forhandler og/eller ikke-merkeverksted, så får du tall du kan stole på. Hehe, jeg visste forsåvidt det. Ville bare sjekke om noen visste hvor landet lå, så slapp jeg å plage et verksted med noe som foreløpig er veldig hypotetisk.
Hollabaloo Skrevet mandag kl 06:00 Skrevet mandag kl 06:00 Hvis du sender henvendelsen skriftlig og kort forklarer situasjonen, så kaller ikke jeg det plaging. Da svarer de i sitt tempo når de har tid. Har selv gjort akkurat dette med vw-merkeverksted, og fikk svar i løpet av et døgn (annen motortype så prisen er neppe relevant for deg)
Powertrainer Skrevet mandag kl 08:12 Skrevet mandag kl 08:12 Store sprik i pris så det kan fort lønne seg å høre med flere verksteder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå