Guest1920 Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Hei! Ønsker å fornye høyttaleren i stua. Kriteriene er egentlig ikke så mange... - bra lyd (både lav og høy volum) - bluetooth - se ok ut - pris max 3-4 000,- Har sett litt på Harman Kardon Aura, men vet ikke helt hvor god denne er og om det er andre gode alternativer. Takk for svar.
Cyrio Skrevet 24. mai Skrevet 24. mai Det værste jeg vet når jeg spør om råd til en spesifikk ting med enkle kriterier er når folk kommer med ting som ikke møter kriteriene mine.. 🙂 Meeeeen er du helt sikker på at du vil ha den på BT, og ikke heller skulle gått for noe som er på wifi/ethernet? Mye lettere å ha flere enheter tilkoblet, slipper at musikken stopper om mobilen du streamer fra slår seg av osvosv. (Og ikke minst, lettere å hekte sammen flere høyttalere på et senere tidspunkt)
Guest1920 Skrevet 24. mai Forfatter Skrevet 24. mai Alltid brukt BT, derfor det var naturlig å spørre om. Er ingen lyd kjenner, ikke designer og heller ikke IT spesialist, så her er alle muligheter åpne🤪 Sååååå, er det anbefalinger med wifi så tar jeg gjerne det også. (Skal uansett brukes helt for seg selv og ikke settes opp mot annet enn en mobil/nettbrett. Kommer ikke til å trenger flere høyttalere)
backtoback Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Her er en test fra https://www.tek.no/ av 8 WiFi-høytalere i prisklassen 2000-4000 kr: Dette er den beste multiromshøyttaleren (oppdatert 12. mars 2024, publisert 2. august 2020) https://www.tek.no/samletest/i/4q5r66/dette-er-den-beste-multiromshoeyttaleren
Thor. Skrevet 25. mai Skrevet 25. mai Har du ok høyttalere fra før? Hvis ja: Vurdert noe slikt? https://www.clasohlson.com/no/Bluetooth-sender-mottaker/p/39-1002 Bluetooth-mottaker med Aux og optisk utgang
Guest1920 Skrevet 26. mai Forfatter Skrevet 26. mai Takk for svar. Virker som det er relativt få wi-fi høyttalere der ute (iforhold til ren bluetooth). Samtidig så er de sikkert geniale om man skal ha flere høyttalere i flere rom, men det skal jeg ikke. Har et godt anlegg i kjelleren, men den blir for stor til stua. Og jobber i bedriften du linker til så vet godt om den der😉 Virker som tilbakemeldingene på Harman Kardon Aura 4 er gode så mulig det blir denne. Igjen, Takk for svar!
GengarGeng Skrevet 26. mai Skrevet 26. mai Noe som er verdt å merke seg, HK Aura 4 har woofer som er montert på undersiden, og lyd vil derfor reflektere og vibrere i bordplaten under. En høyttaler består av tweeter for høye tone, og woofer(e) for mellom toner og bass toner. Mellom tonene og bassen kan derfor bli noe grumsete med HK Aura 4, pga måten wooferen er montert. Du vil derfor ikke få den beste lyden i forhold til det du betaler for, her betaler man mye for merkevaren og design. En Sonos Era 100 til halve prisen vil gi bedre lyd, til sammenligning. Så er spørsmålet hvor opptatt du er av estetikk, ettersom at den skal stå i stua. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå