Gå til innhold

Mobiltelefon tøff behandling etter å ha lastet tiktok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde aldri vært på tiktok. Lastet det ned i mobilen, en android. Merket jo at mobiltelefonen brukte vanvittig med strøm, og måtte lade daglig mobilen. Etterhvert ble jeg lei tiktok, og så hvor avhengig man ble ved å ha tiktok. Jeg slettet tiktok fra mobilen. 

Når jeg ved en annledning tenkte å laste inn på nytt tiktok via google butikk, da stod det med rød tekst, at å laste tiktok er skadelig for mobilen din. Dermed var varselet god beskrivelse og årsak hvorfor jeg hadde en periode utfordring med mobilen, og innvendig slitasje jobbing uten å bruke mobilen. Dermed lastet jeg ikke tiktok, informasjonen var bra nok for meg. 

Nå har mobilen kommet i stabilt sideleie, og er sånn som den var før. Ikke overhetet varm uten å bruke mobilen, men lader lett til 100%, og mobilen er kald. 

Hva er det med tiktok? hva er deres erfaring av plattformen, og hvor mye skjulte ting finnes det ved en enkel app, som tiktok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå bruker ikke jeg sosiale medier, eller den type apper i det hele tatt.

Jeg ønsker ikke å være et produkt - eller fungere som en "prøvekanin" for algyritmer og annet vissvass, der jeg blir overvåket og presentert innhold/reklame tilpasset meg. Selv om det høres fint ut, når jeg skriver "tilpasset meg" - så er det absolutt ikke det. Jeg vil ikke ha nyheter jeg "liker" eller som passer mine holdninger og idiologi. Jeg vil også bli utfordret med saker jeg egentlig ikke ber om - og som står i kontrast med egne personlige meninger, holdninger og tanker. 

Det er kun når du blir eksponert fra begge sider; at du får et balansert og nøyansert bilde på verden (så langt det er mulig). 

En som tilhører venstresiden og nekter å "lese, forstå" - og bli eksponert for høyresiden. Forblir i et tunnelsyn.

Det er mye politikk, sterke kapitalistiske krefter og mye annet vissvass gjennom sosiale medier. Men også andre apper, som "leser hva du gjør" på mobilen. Eller overvåkning om du vil. 

Dette gjør jeg:

INGEN apper, så lenge det lar seg gjøre å logge inn via en netteser. 
Jeg bruker Brave som nettleser. Som blokkerer det som blokkeres kan. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...