Gå til innhold

Tråden om Sony Xperia 1 VII

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg synes ikke det var så lenge siden Xperia 1 VI kom, men jeg alderen spiller meg kanskje et puss?

Da jeg kjøpte min VI brukte jeg først silikondeksel, men kjøpte etterhvert dette dekselet hos komplett. På silikondekselet jeg brukte før var det en skikkelig fordyping, men på det nye dekselet er sensorene og knappene på siden mer eksponert. På grunn av dette har jeg ved flere lommeringt folk på Messenger, og Tidal skifter ofte sanger mens jeg har telefonen i lommen. Jeg har da trodd telefonen har vært låst. 

edit: Xperia 5 VI har ikke kommet enda, så jeg er glad for at jeg kjøpte 1 VI.

Endret av ilpostino
  • 1 måned senere...
Skrevet

Får bare håpe deres implementering av KI ikke herper bildene slik det har gjort en del på Samsung sine telefoner. Dette ser ganske fancy ut. 

Skrevet
Trond HB skrev (22 minutter siden):

Ser nå at Xperia 1 VII ikke kommer til Norge, kun Sverige og Danmark. 😪

Hahaha jeg lever i Sverige, men jeg er sikker på at den kommer til Norge også på ene eller andre måten...

• Liker 1
Skrevet
Trond HB skrev (16 timer siden):

Ser nå at Xperia 1 VII ikke kommer til Norge, kun Sverige og Danmark. 😪

Kilde ?

Skrevet
5 hours ago, larris said:

Kilde ?

Stod i Lyd & Bilde. Ser den er tilgjengelig som forhåndsbestilling på Sony Sverige. Står ikke nevnt på Sony Norge.

https://www.lydogbilde.no/nyheter/mobil-nettbrett/sony-xperia-1-vii-byr-pa-ny-kamerateknologi-og-walkman-lyd/

Sony Xperia 1 VII kommer dessverre ikke offisielt til salg i Norge. Den japanske produsenten opplyser at de «kontinuerlig evaluerer markedsmuligheter og kundeetterspørsel». Mobilen vil kun være tilgjengelig via Sonys egen nettbutikk og Amazon i «utvalgte europeiske markeder». Dette inkluderer bl.a. Danmark og Sverige.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg ser ingen grunn til å oppgradere fra fjorårets modell. Men hva er greia med å ikke selge i Norge, vi er kjent for å være store konsumenter av mobiler. Skal sies jeg har byttet xperia siden mark 3.

De skulle da fint klare å selge fra deres nettbutikker, krever ikke store anstrengelse for å gjøre det vs. komplett, Elkjøp..

De lager bra mobiler, går sin egen vei litt som Nintendo. Jeg  skulle ønske de hadde oppgradert skjermen til 2k oppløsning, men også litt glad for å slippe å oppgradere i år.

Endret av Kj3tll
Skrevet

Jeg kjøpte Xperia 1 VI i desember, så kommer iallefall til å vente til neste generasjon med å oppgradere. Og da blir den jeg har nå skjøner ned til å være ekstratelefon.

Skrevet
larris skrev (4 timer siden):

Ikke akkurat måten å øke salg og markedsandeler på.

Norge er et for lite marked mtp innbyggere. Og Sony har så lite marked at de taper der det er få folk.

Skrevet

Har to 1 VI, en til jobb og en rød til privat. Hadde neppe oppgradert i år uansett men håper de kommer tilbake i Norge. Hatt kun Sony telefoner de siste 10 åra i hvert fall.

Er det noen andre merker som har plass til minnekort? Har jævlig mye musikk lagret på telefonen/minnekort.

Skrevet
Trond HB skrev (17 timer siden):

Har to 1 VI, en til jobb og en rød til privat. Hadde neppe oppgradert i år uansett men håper de kommer tilbake i Norge. Hatt kun Sony telefoner de siste 10 åra i hvert fall.

Er det noen andre merker som har plass til minnekort? Har jævlig mye musikk lagret på telefonen/minnekort.

Kan vel bestille Sony og kjøpes over disk i Sverige om man bestiller.

Ellers pleier Motorola å ha mulighet for Minnekort.

Skrevet

Sony Xperia 1VII selges allerede fra Sony med Klarna betaling i Sverige.

Hodetelefoner i 5 serien følger med.

Fristende å kjøpe, men VI fungerer fortsatt bra og har 5 hodetelefoner fra før.

• Liker 1
Skrevet

Har sendt forespørsel til Computersalg vedr fremtidig tilgjengelighet for Xperia 1 VII. Håper flere kan gjøre det samme.

Til [email protected]:

"Hei, det ser ut til at Sony svikter oss nordmenn.
Jeg har brukt Sonys mobiltelefoner i lang tid og hadde håpet å kunne fortsette med det.
I dag bruker jeg Sony Xperia 1 V.
Vil gjerne kjøpe Xperia 1 VII om/når den kommer til Norge.
Hva er utsiktene hos dere?"
Skrevet (endret)
GuJoDy skrev (På 25.5.2025 den 16.50):

Har sendt forespørsel til Computersalg vedr fremtidig tilgjengelighet for Xperia 1 VII. Håper flere kan gjøre det samme.

Til [email protected]:

"Hei, det ser ut til at Sony svikter oss nordmenn.
Jeg har brukt Sonys mobiltelefoner i lang tid og hadde håpet å kunne fortsette med det.
I dag bruker jeg Sony Xperia 1 V.
Vil gjerne kjøpe Xperia 1 VII om/når den kommer til Norge.
Hva er utsiktene hos dere?"

Du kan kjøpe den fra Sonys hjemmeside i Sverige med Klarna eller kort og senere på Amazon.se

Usikker på om jeg skal kjøpe, har fryktelig lyst pga Walkman skrytet, men jeg vil gjerne ha noen audio-anmeldelser av telefonen først, og selge den gamle 1VI som jeg egentlig er veldig fornøyd med untatt Jack utgangen.

Hadde egentlig tenkt å ha min i 2-3 år som normalt, men dette er kanskje siste Sony telefonen hevder enkelte. De har ikke noe Xperia 5 eller 10 på gang som ellers heller.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Skrevet (endret)

De kom aldri med Xperia 5 VI. Det var veldig liten forskjell i størrelsen på skjermen på 5 III og 1 VI så skjønner de ikke gidder med 5-serien lenger.

Vi får se hva som skjer med 10'ern. Er godt mulig den kommer bare at de ikke ville stjele fokuset fra 1'ern. 

Håper ikke Sony gir seg med telefoner.

Endret av ilpostino
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...