Jonas83_ Skrevet 30. april Skrevet 30. april Jeg vurderer å kjøpe en brukt elbil som er snart 5 år gammel og som koster litt under 200k. Bilen var eid av en eller annen bank som leaset den til en person i 3 år. Deretter har bilen stått hos en forhandler for salg i ca 1.5 år. Den har noen måneder igjen av nybilgaranti, og over 2 år batterigaranti. Bilen er pen, nesten som ny (noen riper, og et sprekk beskyttelsesdeksel under bilen, ellers bra og pen innvending og utvendig) med relativt lav km (ca 30k km). Har prøvekjørt bilen. Leste tilstandsrapporten, og alt var ok bortsett fra noen punker under ekteriør (riper/lakk, under bil/beskyttelsesdeksel osv), men itillegg så leser jeg at siste service var gjort for ca 3 år siden. Forhandleren sa at bilen skal til service snart, før den selges. Har noen spørsmål: - Er det lurt å kjøpe en slik bil med manglende service? har det noe å si? planen er å bruke bilen i 3 år, og selge deretter, vil det bli vanskelig å selge pga manglende tidligere service? - Er det et rødt flagg at bilen ikke var solgt i 1.5 år?
Jonas83_ Skrevet 30. april Forfatter Skrevet 30. april (endret) Hollabaloo skrev (23 minutter siden): Er det en Jaguar iPace? 5 år gammel Jaguar iPace,30000 km for under 200k tror jeg ikke finnes noe sted Det er Hyundai ioniq 2020 jeg vurderer. Edit: ioniq 2020 Endret 30. april av Jonas83_
bzzlink Skrevet 30. april Skrevet 30. april (endret) Om det har noe å si at det er hoppet over en service, avhenger av hvilken bil det er. Gå igjennom hva som gjøres på hver service, dersom det er hoppet over olje eller kjølevæske bytte, så har det noe å si. Kan ikke komme på noe annet som vil påvirke livstiden til en elbil. Edit ser det er en Ioniq 5. Den skal ha kjølevæske bytte hver 3. år. Dersom dette ikke er gjort, kan du få problemer med garantikrav dersom det er på noe som påvirkes av at det ikke er gjort. Vær også oppmerksom på at noen importører gjør seg veldig vanskelige i reklamasjons saker dersom servicer er overkjørt. Uavhengig av om det påvirker det man reklamerer på. https://www.bnh.no/blogg/informasjon/serviceintervall-pa-hyundai-ioniq-5/ Birger N. Haug har ikke den beste track-recorden her….. Endret 30. april av bzzlink
Jonas83_ Skrevet 30. april Forfatter Skrevet 30. april (endret) bzzlink skrev (9 minutter siden): Om det har noe å si at det er hoppet over en service, avhenger av hvilken bil det er. Gå igjennom hva som gjøres på hver service, dersom det er hoppet over olje eller kjølevæske bytte, så har det noe å si. Kan ikke komme på noe annet som vil påvirke livstiden til en elbil. Edit ser det er en Ioniq 5. Den skal ha kjølevæske bytte hver 3. år. Dersom dette ikke er gjort, kan du få problemer med garantikrav dersom det er på noe som påvirkes av at det ikke er gjort. https://www.bnh.no/blogg/informasjon/serviceintervall-pa-hyundai-ioniq-5/ Det er ioniq 2020, bilen har hatt service da den var 2 år gammel, en gang i 2022 basert på tilstandsrapporten, i 2024 så ble bilen lagt ut for salg. Men ingen andre servicer ble gjort helt siden 2022. Endret 30. april av Jonas83_
bzzlink Skrevet 30. april Skrevet 30. april 5 hours ago, Jonas83_ said: 5 år gammel Jaguar iPace,30000 km for under 200k tror jeg ikke finnes noe sted Det er Hyundai ioniq 2020 jeg vurderer. Edit: ioniq 2020 Ikke med kun 30k på telleren. Men noe sier meg at du får denne for 200’ hvis du kommer med bank overføring og et høflig smil https://www.finn.no/mobility/item/402714798
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå