Gå til innhold

Fra bølle til bestevenn, tommelopp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt inntrykk hittil er at de fleste hundene og eierne har potensiale til å få et vellykket hundehold.

Det mest utfordrende blir sannsynligvis å få dachsene Bo og Bebi til å fungere i et hjem hvor eier åpenbart har misforstått noe helt vesentlig. 
Forstemmende å se at jakthunder bli behandlet på denne måten.

Skrevet

jeg er oppvokst med hund, og flirer litt av enkelte av de hundeeierne. Jeg vet ikke hvor aktiv han er på forumet lenger, men det er en bruker herfra som er med i denne sesongen. 

• 4 måneder senere...
Skrevet (endret)
ilpostino skrev (På 27.4.2025 den 10.08):

jeg er oppvokst med hund, og flirer litt av enkelte av de hundeeierne. Jeg vet ikke hvor aktiv han er på forumet lenger, men det er en bruker herfra som er med i denne sesongen. 

Vet ikke helt jeg. Morsomt/tragisk å se på denne serien i sofakroken kanskje. Og en wake up call for innsiktsløse hundeeiere, og de er det altfor mange av dessverre. Og at arrangørene har gode intensjoner tviler jeg ikke på.

Men er det tilstrekkelig? Nei. Blir det noe borte på veien for seere av serien? Ja.

Pga klipping, som for så vidt er en naturlig ting å gjøre så ser dette så altfor lett ut. Vi ser ikke hvor mye arbeid som ligger bak bare for å få noe som helst fremgang. Eiere må jo nærmest personlighets forandres, følges meter for meter, enkelte av hundene har levd altfor mange år uten et fnugg av rettledning. Å se på denne serien er således INGEN erstatning for kurs eller en PT. Flere av de verre eier/hund tilfellene må følges til evig tid føler jeg noen ganger.

Det er også interessant når vi får se hvor gode eierne/hundene plutselig har blitt av trening hjemme. På tv få vi se et eksempel der hund og eier lykkes 2 av 2. Men pga klipping var det kanskje i virkeligheten 2 av 25, samt litt hvisking i øret om at du må trene mer.

Jeg vet om tilfeller der minst ett av eierforholdet har rykket tilbake til start hva gjelder kontroll av hund med, igjen, uriktig fremgangsmåte.

Misforstå ikke, jeg synes det er litt gøy å se på jeg også selv om jeg er litt todelt. Jeg bor i Oslo og ser så mye latterlig hundehold.  Hysterisk kjerring(unnskyld uttrykket) med altfor stor hund, stramt bånd og kun marginer fra å ende opp i vannrett. Og skrikende: NEIII, ikke kom nærmere, den er farlig.

Det er bedre at serien finnes enn at den ikke finnes, det skal være sikkert. Hvis det gjør at det blir et litt større fokus på hundehold generelt er det tross alt langt bedre enn ingenting.

Vokteren skrev (På 27.4.2025 den 7.45):

Mitt inntrykk hittil er at de fleste hundene og eierne har potensiale til å få et vellykket hundehold.

Joda, men enkelte med trylledrikk.. 

Endret av Sovna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...