^fmj Skrevet 26. april Skrevet 26. april Det blir helt håpløst å begynne og differensiere mellom personer.
Ole-Br Skrevet 26. april Skrevet 26. april Ja, det er det. Samfunnet skal redde idioter også. Hvis du åpner denne døra, hvor mange kan ikke ende i samme dragsug? Alle kroniske idioter hvis atferd medfører samfunnskostnader? Alle som har vært idiot én gang da det ble omkostning av det? Det er jo ikke egentlig noen logikk i at man ikke skal hjelpe disse menneskene, men andre. Jeg mener for øvrig at pyntekirurgi aldri skulle vært en business. Det skulle vært forbudt utover det som er nødvendig, altså for mennesker med plager eller en åpenbar grunn, som var det det var ment for i utgangspunktet. Da kunne vi fått flere helsehender i det offentlige også. 1
trn100 Skrevet 28. april Forfatter Skrevet 28. april Jeg vet altså at plastisk kirurgi ikke normalt betales av det offentlige, så det var egentlig ikke det jeg reagerte på, men at det offentlige skal ta regningen når ting går galt i det private skjønnhetsvesenet? Det burde da ikke være helt umulig for de som betaler 150.000,- for en rumpeoperasjon og legge på noen tusenlapper i forsikring som dekker eventuelle kostnader om ting skulle gå galt? Eller enda bedre, pålegge disse private å stå for en eventuell opprydding selv, i alle fall de norske? De er jo en slags leger tross alt, og jeg forstår ikke hvorfor de skal tjene sinnsykt mye penger på å fikse noens utseende og deretter dytte pasientene over på det offentlige når de ikke får til det de får betalt for?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå