Gå til innhold

VoLTE (4G-tale) i utlandet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi har hatt Telia i mange år, og der hadde vi VoLTE i Danmark og Sverige. 

Vi har bytta til Talkmore (Telenor), og til min store overraskelse, får vi ikke VoLTE i Danmark og Sverige. Og det irriterer meg veldig!

Vi har ikke byttet telefon, kun abb. 

Har begynt å se litt på Ice, noen som vet om man får VoLTE i utlandet med de? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er dårlig kvalitet på utenlandssamtaler i EU uavhengig av operatør. Høres ikke ut som VoLTE men akkurat Sverige og Danmark har jeg ingen erfaring fra.

Skrevet

Min erfaring i fjor med Chilimobil (Telia) var veldig positiv. VoLTE fungerte i Danmark, Tyskland, Østerrike, Slovenia og Kroatia. Før brukte jeg forskjellige operatører med Telenor signal. VoLTE har aldri fungerte i Kroatia og Slovenia. Jeg husker ikke for Østerrike. Det fungerte i Tyskland og Danmark.

Jeg ble overrasket over at Telia har bedre avtaler med andre land.

Alle mobiler var Motorola.

Skrevet

Ja, mitt inntrykk er og at Telia er bedre i utlandet. Bare synd at de ikke har så bra dekning her hjemme, i hvertfall her i sør... 

Så derfor er jeg nysgjerrig på hvordan ICE gjør det i utlandet, spesielt etter at de inngikk avtale med Telenor her hjemme.

Skrevet

ICE har en roaming ordning med en tredjepart, så avtalen med Telenor betyr ikke noe. De hadde tidligere nasjonal roaming hos Telia, og da tippet jeg at de kanskje roamet hos Telia i Sverige, men der tok jeg feil, gitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...