YpsiNine Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Les hele testen her: http://www.driverheaven.net/articles/omegadna/
John Kr Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 (endret) Første gangen jeg har sett en driver test, den var svært interessang. Kjører ATI drivere i dag på mitt Hercules R9800Pro kort, må kanskje revurdere det da.... Jeg er jo mest interessert i stabile drivere og der kom ATI meget godt ut. Takker for tipset. Endret 17. januar 2004 av John Kr
Slabbedasken Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Ser ut som om DNA driverene fremdeles er på "utviklings stadiet" men hvem vet...kankje de forbedrer seg kraftig. Ellers var det andre som forventet.....ATI sine Cataclyst drivere veldig bra og OMEGA sine drivere hakket bedre, sikkert pga at de tar det beste ifra alle driverene og setter dette sammen til ett "helt" produkt. En ting jeg lurer litt på.....om en kjøper et Radoen 9800SE og bruker softmodden som så ut til å være i Omega driveren får du ytelse mot 9800 og 9800 pro da? Hvilke forandringer/oppgraderinger er det som egentlig skjer der da?
Windoge Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Conclusion The Omega drivers exceeded my expectations in quality by scoring higher in both games and benchmarks while maintaining a robust if not higher IQ. DNA drivers took last place, with a loss of IQ over even the ATI Drivers and were severely plagued with install and stability issues. The original ATI drivers took 2nd place, while maintaining excellent stability and IQ. At the same time the ATI drivers were able to best DNA and Omega’s in some benchmarks. I really only see two clear choices -- the Official ATI 3.10’s or the Omega drivers. Så ut til at Omega tok 1. Plass alt i alt.
Windoge Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Har personelig altid satt bedre pris på Omega sine Smak og behag
Slabbedasken Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Jeg vurderer og prøve OMEGA drivernene nå på ett av de grunnlag at jeg prøvde C%C Generals: ZERO HOUR i forgårs, og det regelrett HAKKET.....gikk sinnsykt treigt....dette var jo veldig merkelig mht mine pc specs, så prøver noe nytt.
Windoge Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Jeg vurderer og prøve OMEGA drivernene nå på ett av de grunnlag at jeg prøvde C%C Generals: ZERO HOUR i forgårs, og det regelrett HAKKET.....gikk sinnsykt treigt....dette var jo veldig merkelig mht mine pc specs, så prøver noe nytt. Ta en 3Dmark 03 for å finne ut om alt er i orden
Slabbedasken Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Scoren stemmer noen lunde, men etter jeg byttet fra et 128 mb Radoen 9800pro kort til 256mb Radoen 9800pro kort så lagget mere i Generals....dette opphrer normalt når jeg slår av AA i direct3d, men med 128mb kortet tok alt i max oppløsning og AA/AF uten noen form for "bivirkninger"
Windoge Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Scoren stemmer noen lunde, men etter jeg byttet fra et 128 mb Radoen 9800pro kort til 256mb Radoen 9800pro kort så lagget mere i Generals....dette opphrer normalt når jeg slår av AA i direct3d, men med 128mb kortet tok alt i max oppløsning og AA/AF uten noen form for "bivirkninger" Du må ikke tro at kortet blir noe bedre med 256MB Tvert i mot. Bare i de høyeste oppløsningene! Ellers kan vi si det slikt at 256MB ram på et skjermkort er treigt og dårlig og klokke.
mad_arab Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Jeg beholder heller driverne ATi har laget selv, og som vi vet er tweaket for både bilde og ytelse. Dette er jo nettopp fordi de ønsker å score best mulig i tester. Hvorfor folk skal presse inn drivere som absolutt er tuklet med (av folk som ikke nødvendigvis vet hva de gjør, men er veldig store i kjeften på sidene sine og i forum) er mer enn jeg skjønner... Siterer: So in laymans terms, DNA’s are sacrificing overall Image Quality to achieve a small gain in performance. So even without an image comparison the DNA’s are of a lesser visual image quality then that of Omega’s or even the original ATI’s. I experienced more issues in 3 days with DNA drivers then I have ever seen with ATI or Omega’s. First of all, I had programs error and terminate at an unusual rate
Slabbedasken Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Joda dette vet jeg, grunnen til at jeg byttet var forde jeg kjører alle spill i 1600x1200 konstant og med høy AA/AF (akurat nå max 6xAA 16xAF) dette krever jo sin del av minnet, så mere tenkte jeg var bedre da. Minnet er klokket litt høyere i 256 mb versjonen for å kompansere med de avvikene som måtte oppstå ved dobbelt så mye ram, så det skulle ikke gi noen så tydelige visuelle forandringer
Windoge Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Joda dette vet jeg, grunnen til at jeg byttet var forde jeg kjører alle spill i 1600x1200 konstant og med høy AA/AF (akurat nå max 6xAA 16xAF) dette krever jo sin del av minnet, så mere tenkte jeg var bedre da.Minnet er klokket litt høyere i 256 mb versjonen for å kompansere med de avvikene som måtte oppstå ved dobbelt så mye ram, så det skulle ikke gi noen så tydelige visuelle forandringer Omega fikser i enkelte spill disse "laggeproblemene"
Mushaboom Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Flott test, men jeg har aldri sett noen mer misvisende grafer før...
Slabbedasken Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Omega driverene må være litt føkket....holder på å gå gjennom installasjonen akkurat som annvist på testen og midt i selve installasjonen får jeg denne feilmeldingen: please insert disc # 2. If rge files on this disc can be found in another location (for example, on another drive), enter the full path to the files, or click on the browse button to select path. Får jo ikke installere driveren i det heletatt
Windoge Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Har ikke vært noe problem med å installere de her..
Merlin Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Jeg elsker Omegadriverne og har fått 200 poeng mer i 3DMARK03 ved å bruke disse.
norwegian_viking Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Omega driverene må være litt føkket....holder på å gå gjennom installasjonen akkurat som annvist på testen og midt i selve installasjonen får jeg denne feilmeldingen: please insert disc # 2. If rge files on this disc can be found in another location (for example, on another drive), enter the full path to the files, or click on the browse button to select path. Får jo ikke installere driveren i det heletatt Last ned på nytt, det betyr at filen er korrupt. Står på sida et eller annet sted.
Dollar Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Har aldri testet ATI's vanlige drivere, men Omega pakka drar bra i det meste av tester og alle spill flyter pent, anbefales
lavizh Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Omega driverene må være litt føkket....holder på å gå gjennom installasjonen akkurat som annvist på testen og midt i selve installasjonen får jeg denne feilmeldingen: please insert disc # 2. If rge files on this disc can be found in another location (for example, on another drive), enter the full path to the files, or click on the browse button to select path. Får jo ikke installere driveren i det heletatt Du har vel fått en føkka pakket innstalasjons greie =) ... hent ned på nytt fra www.omegacorner.com (bruk en mirror)
Windoge Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Virker som Catalyst gjør det LITT bedre i 3Dmark 01SE. Men er ikke det jeg går etter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå