TheDarkListener Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Har sendt en mail til Sapphire vedrørende problemet. Får håpe dem er raskt til å svare, for jeg er forsatt ikke helt klok! Hvorfor ikke lage et "bitte lite fireblade" kjennetegn på disse kortene? Enig. Kansje en fet vifte formet som det sverdet.
EspenDL Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Har sendt en mail til Sapphire vedrørende problemet. Får håpe dem er raskt til å svare, for jeg er forsatt ikke helt klok! Hvorfor ikke lage et "bitte lite fireblade" kjennetegn på disse kortene? Enig. Kansje en fet vifte formet som det sverdet. Helt enig. Mens vi er inne på vifter, standard viften på kortet bråker helt extremt i oppstarten
Jarmo Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 (endret) Er det dette kortet vi snakker om her ? http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...CatID=5&GrpID=6 Endret 18. januar 2004 av jarmo
EspenDL Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 (endret) Er det dette kortet vi snakker on her ? http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...CatID=5&GrpID=6 Riktig! EDIT: Er denne vifta bra. Noen bedre? Har hørt at man ikke skal feste kjøleribber på minne??? Endret 18. januar 2004 av EspenDL
Jarmo Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Her er test: http://www.beyond3d.com/reviews/sapphire/9600pro/ Får mitt i morgen....
Ghost Of Death Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Har hatt akkurat samme problemet selv. Sendte derfor mail til komplett.no for å spørre om hva som kjennetegnet Fireblade kortene. Det jeg da fikk høre var at alle Firebladekort bruker Samsungminne på 1*1cm. Vanlige Radeon 9600PRO bruker minnet av et merke jeg ikke husker navnet på, men disse brikkene var på 1*2 cm. Så er du i tvil, sjekk størrelsen på minnebrikkene. Hvis komplett.no har kommet med den uttalelsen så bør de virkelig ansette litt dyktigere mennesker. Alle 9600PRO kortene fra Sapphire bruker BGA minne (ca 1*1cm), vanlig 9600PRO bruker EtronTech BGA 2.8ns em6a9320bi mens 96000PRO ultimate edition bruker Samsung BGA brikker. Vanlige 9600 non-pro leveres med div TSOP brikker (1*2cm)! Må bare si at du tar feil der Etter det jeg har hørt, så fulgte det samsungminne på 1X1 cm på de første 9600PRO kortene til sapphire. Nå er det ikke tilfellet, fordi jeg sjekket akkurat en venn sitt 9600 PRO, og det hadde 1X2 cm samsungminne, som er spesifisert for max 300 MHz, nettopp den hastigheten den kjører på
norrick Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Må bare si at du tar feil der Etter det jeg har hørt, så fulgte det samsungminne på 1X1 cm på de første 9600PRO kortene til sapphire. Nå er det ikke tilfellet, fordi jeg sjekket akkurat en venn sitt 9600 PRO, og det hadde 1X2 cm samsungminne, som er spesifisert for max 300 MHz, nettopp den hastigheten den kjører på Det ville være merkeligt om Sapphire bruker eldre teknologi på nyere modeller men det kan stemme. Selv har jeg aldri sett det personlig og jeg har heller ikke sett det på de 30-talls testene jeg har lest om disse kortene. Kan det være at kameraten din har et vanlig 9600 kort som er klokket?
oyvindkvamme Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 er det noen som vet om det går ann å "flashe" Radeon 9600 pro fierblade edition til radeon 9600XT......? Har hørt at det skal gå å "flashe" et radeon 9800pro til 9800XT...... er det noen som har noe kunnskap i dette feltet???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå