Gå til innhold

Hvilken CPU skal jeg kjøpe?


Jegeren

Anbefalte innlegg

Ja det er vel egentlig det samme (nesten) om mp er låst eller ikke, fordi hvis man skal klokke med mp mye, så burde man jo senke fsb. Er det da ikke like greit som Jon-D sier, å få seg en låst en? Skjønner at det er absolutt best med en ulåst en, men tror da ikke det har_så_mye å si liksom. Men jeg ville gått for en xp 2800 pga. høyere satt mp. Så setter man som sagt bare opp fsb :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror jeg ville gått for en xp2800 da xp 2500 er låst.

 

[EDIT: XP 2800 er også låst, men kjører multiplier på 12.5 istedet for 11 som xp 2500 gjør]

Er vel rivende likegyldig om multiplayer er låst...? De fleste øker jo uansett bare fsb til 200, og ferdig med det.

 

Abrarabarbra svimsalatrim så har du en XP3200+ :thumbup:

Tror ikke du klarer å få samme MHz på en låst XP 2500 som på en låst XP 2800. Når FSB engang stopper kan det jo være greit å ha høy multiplier får å få mest mulig ytelse ut av prosessor, men dette er jo selvfølgelig en smaks-sak. Folk får vurdere selv hva de har behov for. Jeg prøver bare å opplyse om mulighetene.

 

- 11x200 = 2200MHz

- 12.5x200 = 2500MHz.

Lenke til kommentar

Skal være litt heldig hvis man får 2500mhz ut av en barton kjerne.

 

Kjørt min 2500(ulåst) på 11x200mhz i et halvt års tid. Føler ikke at 100 eller kanskje 200 mhz til utgjør en ekstrem forskjell. Vil jeg kan jeg klokke mer men kjølingen strekker ikke til.

 

Mest for pengene er utvilsomt en xp2500. Begge kjernene (xp2500/xp2800) har i å for seg samme "hastighets grense"

 

Bedre å spille på flaks å få en ulåst 2500. Og det er ikke verdens undergang om den er låst heller. kortet/ram'en klarer sikkert 210mhz fsb også, da har har 2310mhz. Det er veldig i grenseland for hva kjernen klarer uansett om det er en xp2800 eller xp2500.

Lenke til kommentar
Men xp2500 og xp2800 nøyaktig lik kjerne og materiale? Er eneste forskjell høyere satt mp?

Alle kjernene produseres helt likt. De tester kjernen, og hvis det er en litt dårlig kjerne, så setter de den på en lavere hastighet. Men et godt eksemplar settes på høyere hastigheter osv :p Da setter de MP litt høyere, så det du sier er helt riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...