agvg Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Shortyboy: Lån en router, eller bruk Elkjøp - 30 dagers garantien - test routern ei ukes tid - og lever tilbake og få pengene igjen, hvis problemet fortsatt oppstår. Det kan han glemme, disse NGT-routerne er ikke noe du får kjøpt på Elkjøp e.l steder, de er satt opp med PPPoA og greier og han trenger passord for og logge routeren inn på NGT sitt system. Dessuten er det missbruk av et gode og bruke en garanti på denne måten.
buskmann Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Dessuten er det missbruk av et gode og bruke en garanti på denne måten. Nei, det er det ikke. Hvis han har bruk for routeren, så kjøper han den. Hvis han ikke har bruk for routeren, så leverer han den tilbake. Ser ikke noe galt at Elkjøp lar deg få prøve om varen fungerer tilfredsstillende.
agvg Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Ser ikke noe galt at Elkjøp lar deg få prøve om varen fungerer tilfredsstillende. Noen må betale, og man behøver ikke lure på hvem som tilslutt sitter med regningen. Og tar man ut en vare for og bruke den til feilsøking synes jeg det ikke er et reelt kjøp uansett, særlig hvis man i en slik situasjon ville fått en kostnadsfri erstatning fra leverandør hvis man konstaterte feil.
mars001 Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Det har ingenting med saken å gjøre uansett, hvis man skal ha en ny router så må den komme fra NGT! Har hatt problemet med at linjen datt ned her også, mistet dsl sync hele tiden ( Netopia 3351 ) De sendte meg en ny router og vips så var problemet borte.
Shortyboy Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Sitter akkurat å ser på en router eller ett adsl modem til en rimelig penge på spaceworld. D-link heter det.Noen med erfaring? Har forresten Mimer internett 1500/512. Må det konfigureres av Mimer da?Modemet altså: Shorty PS dette med returett er jo egentlig litt kinky men lover å beholde det hvis det ordner problemet.
agvg Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Sitter akkurat å ser på en router eller ett adsl modem til en rimelig penge på spaceworld. D-link heter det.Noen med erfaring? Det står ingenting om at det har noe modem innebyggd, 604 er vel en rein router.
Shortyboy Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Sitter akkurat å ser på en router eller ett adsl modem til en rimelig penge på spaceworld. D-link heter det.Noen med erfaring? Det står ingenting om at det har noe modem innebyggd, 604 er vel en rein router. Hva er egentlig forskjellen mellom router/modem?Trodde fakstisk at det var det samme jeg Siden den hadde innebygd switch tenkte jeg at da var det det jeg trengte. Shorty
Shortyboy Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Dette var jo lite irriterende!!!!! Stakk på Spaceworld å kjøpte den routern,reiste så hjem for å koble mend er var jo ingen extra kabel.......å det har jeg jo ikke liggende og kl er over 1800.Altså stengt....Altså mandag.....aaaarg Shorty
Jungelbobo Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Skrevet 17. januar 2004 Har du/dere ikke fått en forklaring på hvorfor linjen er så dårlig? Virket liksom litt rart at NGT bare konstaterer at du får for dårlig fart og deretter spør om du vil akseptere det eller si opp abonnementet... Uten noen forklaring liksom rekti, bare fikk en mail om at de ikke kunne fikse det. da sitter vi tross alt igjen med minus på: etabl 700,- tlf support ca 700,- ustabil linje siden oktober. Har du sendt dem en mail og foreslått en løsning? Er vel litt feil å ta første skritt her, er det ikke? Hadde det vært meg som var i dine sko ville jeg har foreslått en avtale med NGT der jeg fikk lavere hastighet en stund for å se om det fungerte. (Selvfølgelig da til sterkt redusert pris... ) Sjansen for at andre ISPer kan levere stabile linjer når NGT ikke kan er veldig liten. Hvis dette ikke fungerer, så ville jeg ha gjort det klart at jeg hadde forventet å få refundert mine utlegg, da levert vare ikke står i henhold til avtale. Men; Ta det med dem. Ikke med oss! -KJ Jeg har foreslått både det ene og det andre, men det _ENESTE_ de har å tilby er bort med linja eller fortsette med linja. Men poenget er at linja faller ned hele tiden. På den måten får vi ikke brukt linja til det vi har lyst til. feks spilling og nedlasting. Men det er latterlig at de ikke greier å fikse det synes jeg. og at de heller ikke greier å finne feilen?
Jungelbobo Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Skrevet 17. januar 2004 Det er jo veldig trist at det er noe galt med linjen, men det virker jo som om nextgentel er villig til å diskutere det i hvert fall. Synes dere burde prøve 3000/160 en stund for å se om det hjelper med opp og nedkoblingene - er jo mulig de kommer av at ruteren er konfigurert litt for optimistisk 2300/640. 3000/160 er nå bedre enn 768/128 om ikke annet. Hvis dere spør pent så kanskje dere kan få en god pris på det - de taper jo endel på å avlyse hele greien. Andre alternativet er altså å si opp hele abb - for å se om telenor (+alle som videreselger) greier å levere en bedre tjeneste på linjen da blir det vel noe som 1024/256 linje på dere + mye ventetid. Hadde det vært meg så ville jeg vært skuffet og frustrert en stund, men så ville jeg nok antakeligvis velge dette 3000/160 som nok er levelig - hvis de greier å fikse opp og ned koblingene vel og merke. De har ikke akkurat fremmet så mange forslag at det gjør noe. de spør om jeg vil ha ca 2500-3500/160 som kobler seg ned annenhvert minutt for 600,-. linja fungerer så og si bare til å surfe vg.no med...
Jungelbobo Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Skrevet 17. januar 2004 de har prøvd alt sier de... de lurer på om vi "godtar 3000mb opp og 160 ned som kobler seg av og på 12 ganger mens jeg skrev 2 replys på detta forumet" sett deg selv i posisjonen med dårlig nett i 3 mnd + 1400 spenn i utgifer. så skal du liksom sitte igjen med intet... ps. jeg posta her også mens jeg var sinna Bruker dere router? Er du 100% sikker at routeren ikke er problemet? Hadde et lignende problem selv med router, en Corega 4-ports... Dreiv å koblet av nettet med jevne mellomrom, fra 5 timer mellom hver gang til flere gang i minuttet (varierte veldig)... påkobling kom nesten med en gang, tok fra 2-4 sekunder ca... Kjøpte en ny router, og har ikke hatt problemet siden... Som sagt, vær 100% sikkert på at det ikke er et router problem... Om dere ikke bruker router, bare se bort i fra denne posten Det som er det festlige. linja funka fint i 3 mnd før alt maset begynner. upload speeden blir redusert og linja blir ustabil. De prøver å fikse dette ved å feilmelde linja osv osv, før de til slutt sender meg en ny router. Samme dagen jeg får routern så funker upload speeden riktig, men dagen derpå begynner samme visa igjen før det plutselig kutter HELT ut. Vi kontakter dem igjen og får en telenormontør til å se på linja i huset å teste routern. Det han finner ut er at linja inn til huset er ødelagt, og monterer en ny linje direkte til "boksen". (aner ikke hva det heter). Vï får da en hastighet på rundt 600/50 vi kontakter dem IGJEN, og de greier ikke levere riktig linjehastighet, men ca 3000/160 får vi. Etter ALT dette styret får vi en mail om at de ikke får gjort det noe bedre og spør om vi vil si opp abbonementet. Så i dette tilfellet tror jeg ikke det er routern.
DementedAlbino Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 da sitter vi tross alt igjen med minus på: etabl 700,- tlf support ca 700,- ustabil linje siden oktober. Kansje du bør endre ringevanene dine om du har 700 kr i utgift på å ringe ngt. Hva blir det da, sånn ca 3-4 døgn i tlf til ngt? Har aldri ventet lengre enn 15 min når jeg har ringt ngt, og de har alltid ordnet op i problemene jeg har hatt. Vet at MSN kan rasere linjen ved å koble fra i tide og utide, så kan jo være at det er msn som ligger og roter til linjen din. Det som hjalp meg når jeg hadde lignende problemer som deg var å nedgradere firmwaren i ruteren. Du mister da muligheten for å gjøre endringer i ruteren via nett, men det er jo ikke noe stress å gjøre dette i telnet.
avtrekkeren Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Shortyboy: Lån en router, eller bruk Elkjøp - 30 dagers garantien - test routern ei ukes tid - og lever tilbake og få pengene igjen, hvis problemet fortsatt oppstår. Det kan han glemme, disse NGT-routerne er ikke noe du får kjøpt på Elkjøp e.l steder, de er satt opp med PPPoA og greier og han trenger passord for og logge routeren inn på NGT sitt system. Dessuten er det missbruk av et gode og bruke en garanti på denne måten. Men shortyboy hadde jo ikke NGT Misbruk? Tja... Kommer vel ann på... Han er vel ikke fornøyd med routern om han fortsatt får samme problemet, ergo kan han bruke det argumentet for å bytte... Selv om Elkjøps garanti sier han ikke trenger noe i d hele tatt...
Jungelbobo Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Skrevet 17. januar 2004 da sitter vi tross alt igjen med minus på: etabl 700,- tlf support ca 700,- ustabil linje siden oktober. Kansje du bør endre ringevanene dine om du har 700 kr i utgift på å ringe ngt. Hva blir det da, sånn ca 3-4 døgn i tlf til ngt? Har aldri ventet lengre enn 15 min når jeg har ringt ngt, og de har alltid ordnet op i problemene jeg har hatt. Vet at MSN kan rasere linjen ved å koble fra i tide og utide, så kan jo være at det er msn som ligger og roter til linjen din. Det som hjalp meg når jeg hadde lignende problemer som deg var å nedgradere firmwaren i ruteren. Du mister da muligheten for å gjøre endringer i ruteren via nett, men det er jo ikke noe stress å gjøre dette i telnet. tror du kundeservicen til nextgentel er gratis?? den koster 4kr minuttet, og som du sier har du sitti og venta i 15min*4 så er vi plutselig oppe i 60 kr med oppkoblingsavgift. Kanskje personen du snakker med som prøver å hjelpe deg må ha hjelp fra noen andre? du blir satt på HOLD og må vente der ei stund. blir fort nærmere 100,- for en samtale.
kjhanken Skrevet 17. januar 2004 Skrevet 17. januar 2004 Vanlige pris for å ringe nextgentel, startpris 59 øre, og maks 21 øre minuttet. Men dere har sikkert mobil, så om dere har ringkontant koster det dere maks 3 kr minuttet.
Shortyboy Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Ser ikke noe galt at Elkjøp lar deg få prøve om varen fungerer tilfredsstillende. Noen må betale, og man behøver ikke lure på hvem som tilslutt sitter med regningen. Og tar man ut en vare for og bruke den til feilsøking synes jeg det ikke er et reelt kjøp uansett, særlig hvis man i en slik situasjon ville fått en kostnadsfri erstatning fra leverandør hvis man konstaterte feil. Mission impossible?? No. Mission solved!! Fikk koblet opp routern/switchen og vips,problemet løst. Så til dere som er negative til å utnytte den garantien......... Bare kødda. Shorty
kalkulatoren Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 tror du kundeservicen til nextgentel er gratis??den koster 4kr minuttet Det er virkelig nextgentel dette dreier seg om? Hvis det er mob. du snakker om så er kanskje sense cash et alternativ (koster bare 2kr minuttet). btw, Djuice har 3,99kr pr minutt til fasttelefon så det er vel det dere har. Er vel sånn sett ikke riktig å si at selve kundeservicen som koster 4 kr pr minutt. www.telepriser.no Er jo trist at de ikke finner feilen ja - det har jeg medfølelse for, men de har i hvert fall forsøkt. Noen steder er kabling rett og slett for dårlig for adsl - beklageligvis. Rare er jo at det virket de 3 første månedene på den gamle linjen, men når dere får ny så slutter det å virke. Har dere prøvd å bare ha en maskin koblet til ruteren? Slik at dere kan utelukke at det er noe med deres interne nettverk som streiker?
DementedAlbino Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 (endret) Er nok ikke ngt som tar 4 kr pr min for at du skal ringe, men det dyre kontantkortet til telenor som du har valgt å bruke. Hvorfor velge det dyreste kontantkortet som er? Bare lurer på hvorfor folk gjør slikt.... Endret 18. januar 2004 av svortevik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå