Gå til innhold

Noe Galt med cpu`n? (xp2500+)


eln

Anbefalte innlegg

hei

Fikk pakka fra komplett på Onsdag med følgende innhold:

CPU: xp2500+

cpu-vifte: Thermaltake Extreme Volcano 12

Ram: 512twinmos m/winbond

Hk: Asus NF7-s 2.0

 

Etter mye prakk med windows-update`s begynner den endelig å funke, etter å ha fått installert det meste av program jeg trengte stilte jeg inn cpu i bios til 11*200.

Etter mye prakk med 1.6 så det ut til att alt var i orden, men etter ca. 10min spilling avsluttes spillet og mange feilmeldinger kommer opp :dontgetit: . Klokket da ned cpu til 11*166 for å teste det.. da gikk alt som det skulle. etter å ha kjørt 3dmarks01 med org hastighet tester jeg pånytt igjen med å klokke opp cpu, etter ca. 20sec avsluttes 3dmarks uten noen grunn :dontgetit: . (kjørte speedfan i bakgrunn så temp var aldri over 51grader. noe som ikke skulle være noe problem?). er det noen andre endringer jeg må gjøre for att det skal funke? :roll:

skjermkort er forøvrig Asus GF4 ti4600 128mb 2,8ns.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nimzowitsch Ja det er en 512twinmos pc3200 brikke.

 

Etter å ha endret spenningen til 1,75 kom jeg litt over halveis i 3dmarks (13/21)

før det kom opp feilmeldinger. skal lese igjennom errorlog å se om det står noe informativt. bør jeg gå høyere/lavere på Volt?

Lenke til kommentar
Kjørte pcmarks2002 i ett par minutter nå å cputemp lå på 47grader, ser ut til att vifta gjør jobben sin ivertfall. noen andre programmer jeg kan teste som kjører cpu`n hardt?

Kanskje prøve stress-testene på sisoft sandra 2004? De gir en ganske god indikasjon på full-load temperatur på cpu.

Lenke til kommentar
hei

Fikk pakka fra komplett på Onsdag med følgende innhold:

CPU: xp2500+

cpu-vifte: Thermaltake Extreme Volcano 12

Ram: 512twinmos m/winbond

Hk: Asus NF7-s 2.0

 

Etter mye prakk med windows-update`s begynner den endelig å funke, etter å ha fått installert det meste av program jeg trengte stilte jeg inn cpu i bios til 11*200.

Etter mye prakk med 1.6 så det ut til att alt var i orden, men etter ca. 10min spilling avsluttes spillet og mange feilmeldinger kommer opp :dontgetit: . Klokket da ned cpu til 11*166 for å teste det.. da gikk alt som det skulle. etter å ha kjørt 3dmarks01 med org hastighet tester jeg pånytt igjen med å klokke opp cpu, etter ca. 20sec avsluttes 3dmarks uten noen grunn :dontgetit: . (kjørte speedfan i bakgrunn så temp var aldri over 51grader. noe som ikke skulle være noe problem?). er det noen andre endringer jeg må gjøre for att det skal funke? :roll:

skjermkort er forøvrig Asus GF4 ti4600 128mb 2,8ns.

Steppingen på cpu? kan hende rett å slett at den ikke er overklokkingsvenlig.

Skru opp vcore

Lenke til kommentar

har nå satt 11*198mhz på cpu å den kjørte igjennom hele 3dmarks.

cpu voltage @ 1,725

System Info Version: 2.2

Operating System: Microsoft Windows 2000

Processor: AMD Athlon @ 2.19 GHz

Graphics Card: NVIDIA GeForce4 Ti 4600

Total Physical Memory: 512 MB

Free Physical Memory: 379.70 MB

Motherboard Manufacturer: http://www.abit.com.tw/

Motherboard Model: NF7-S/NF7 (nVidia-nForce2)

 

fikk 12784points. akseptabelt?

Lenke til kommentar
har nå satt 11*198mhz på cpu å den kjørte igjennom hele 3dmarks.

cpu voltage @ 1,725

System Info Version: 2.2

Operating System: Microsoft Windows 2000

Processor: AMD Athlon @ 2.19 GHz

Graphics Card: NVIDIA GeForce4 Ti 4600

Total Physical Memory: 512 MB

Free Physical Memory: 379.70 MB

Motherboard Manufacturer: http://www.abit.com.tw/

Motherboard Model: NF7-S/NF7 (nVidia-nForce2)

 

fikk 12784points. akseptabelt?

Scoren din er greit den.

Lenke til kommentar

Nå vil den ikke på 11*198mhz lengere :roll: , kjører på 11*192 stabilt iallefall. var jeg litt uheldig med denne cpu'n eller? :no:

 

Vurdere å klokke rammen litt, kanskje det funker høyere da. vet ikke helt. noen andre "voltage" jeg bør endre på?

Endret av eln
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...