Gå til innhold

RTX 5090 - 8900 XTX (9070 XT) Utgivelse dato - Rytker?

simalarion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker:

1. FE

2.Atral (maks 37)

3. Zotac/Tuf til ca 28

Siden jeg har RTX 4090 Rog Stix OC jeg er fornøyd,  så det haster ikke selv om jeg var noe drittlei på et tidspunkt å nesten røyk på Phantom GS til 40 K (- 10%) men kansellerte kjøpet, det har også gått litt sport i det å finne et "bra" kjøp. Jobben min er også å sitte på PC så da får jeg mulighet til å sjekke uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Adrgha skrev (8 minutter siden):

Problemet mitt er ikke at jeg ikke har råd til det, men at synet blir farget av hva FE tilbyr til 27k. Altså, hva mer får man for 10k ekstra. De er kanskje litt mer stillegående og opererer med litt lavere temperaturer, men i mitt hode er det ikke verdt det. 

Nå er jo FE nærmest umulig å få tak i, så poenget er kanskje ikke så relevant akkurat nå. 

Bruker ikke FE å bli utilgjengelig kort tid etter lanseringen? De pleier vel kun å selges i starten. Et MSI Tuf 5090 non-OC til 28-29 000 kan jo også være et bra alternativ, men også vanskelig å få tak i non-OC versjonene etterhvert.

Skrevet
3 minutes ago, Peter Johansen said:

Bruker ikke FE å bli utilgjengelig kort tid etter lanseringen? De pleier vel kun å selges i starten. Et MSI Tuf 5090 non-OC til 28-29 000 kan jo også være et bra alternativ, men også vanskelig å få tak i non-OC versjonene etterhvert.

FE skal være tilgjengelig i det meste av levetiden (TI eksludert), men mange msrp kort som TUF er kun tilgjengelig de første mikrosekundene tradisjonelt sett. Når volumet nå begynner å passere etterspørsel kan det fort bli nye ladninger av msrp fremover - men umulig å spå.

Skrevet (endret)

image.thumb.png.3315938f8432fdf7ffae5532c7a836bf.png

Edit: tror det faktisk bare var 1 stk de fikk på lager.. I motsetning til Komplett kunne de med hell ventet til de fikk en Batch så det er mindre sjangse for at det bare er botter som får kort (med få unntak trolig)

Endret av simalarion
Skrevet

Tror det er større sjans å vinne i Viking-lotto enn det er å få kjøpt et kort som Proshop har ETT av av på lager. 😂

Skrevet

Fikk tak i et ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC hos proshop idag tidlig kl 06:30! Så ihvertfall minst 3stk på lager, tydeligvis så slipper de til alle døgnets tider 🛌

• Liker 1
Skrevet
sureup skrev (Akkurat nå):

Fikk tak i et ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC hos proshop idag tidlig kl 06:30! Så ihvertfall minst 3stk på lager, tydeligvis så slipper de til alle døgnets tider 🛌

1.april ?

Skrevet

Hadde det som ble lagt ut kl 14:00 i handlekurven men lot det gå da jeg har ett LC på tur. :) så dukker kanskje opp en mulighet i morgen også om det ikke bare gikk rett ut i live stock igjen. 
image.png.2072b8bb8523d50f4480c441730ad7e0.png

Skrevet
2 minutes ago, Dr.Johnsen said:

Screenshot2025-04-01152617.png.aba9113a577a696d8778561e25732266.png

Ser ut til komplett må melke lit på klone butikken sin Asus Tuf til mer en Astral 🤣

Ser rart ut men nå koster ikke kortene msrp inn til butikkene. Asus og andre har økt prisene kraftig inn mot butikk. 

Skrevet (endret)

Det virker som det nærmer seg et slipp av 5090 kort på Elkjøp. De har over tid satt opp priser på forskjellige kort, og i dag ble det lagt til mange. 

Endret av Erwe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...