Gå til innhold

Sapphire 9800 pro vs. powercolor 9800 pro


pufffn

Anbefalte innlegg

Enkelt å greit spørsmål... Koster nesten det samme, hvilket er best?

ER det vits i å kjøpe nytt skjermkort nå eller bør jeg vente til det kommer nye rundt lanseringen av hl2(viss det kommer noen nye bra til denne prisklassen) :)

 

 

(Er sikkert spurt om 1000000 ganger, men lagde ny topic pga. søkemotoren i forumet ikke funket... )

Endret av Cowbliss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De er like.

 

Powercolor har dårligere vifte.

Antar at Ytelsen er lik. men power color har dårlig kvalitet og kjøleløsning så Sapphire Er en god del bedre, siden det har ganske bra kvalitet. sapphire er vel det kortet som gir mest ytelse og kvalitet for pengene. selvom f.eks Hercules nok har den beste kvaliteten, kjøleløsningen og bundlen av dem alle.

 

Nr1 : Hercules :thumbs:

Nr2 : Sapphire :thumbup:

Nr3 : Asus? bedre enn power color ihvertfall :dontgetit:

Nr4 : power color :thumbdown:

Lenke til kommentar
powercolor sine vifter er forbedret nu!

er akkurat likt som sapphire da!

laget på samme fabrikk!

Når skjedde dette? Jeg fikk mitt kort 16-18. desember.. har jeg den gamle? Vurderer uansett å investere i en arctic cooling vga cooler.. men kjekt å vite :love:

Lenke til kommentar
ja..

komplett har den nye versjonen!

Fikk nytt kort i dag (retur - defekt vifte).. håper du har rett (1 uke retursak (+ til komplett.no))..

Uf uf, tenkte meg det. de har ikke fått seg noen bedre vifte nei. Power color er rett og slett Elendig! så det noen hadde test av alle Radeon 9800 pro kortetene engang og power color var er av de som kom dårligst ut, ikke når det gjelder ytelse. men kvalitet, kjøling og andre ting.

Lenke til kommentar

Uf uf, tenkte meg det. de har ikke fått seg noen bedre vifte nei. Power color er rett og slett Elendig! så det noen hadde test av alle Radeon 9800 pro kortetene engang og power color var er av de som kom dårligst ut, ikke når det gjelder ytelse. men kvalitet, kjøling og andre ting.

Bull!

Har du selv noen gang kikket på Sapphire og PowerColor 9800PRO kortene?

Tipper ikke det siden du kommer med denne uttalelsen, kortene ER identiske, det er kun viften som var annerledes (før ny rev.).

Hva mener du med "andre ting" i denne sammenheng?

Lenke til kommentar

 

Bull!

Har du selv noen gang kikket på Sapphire og PowerColor 9800PRO kortene?

Tipper ikke det siden du kommer med denne uttalelsen, kortene ER identiske, det er kun viften som var annerledes (før ny rev.).

Hva mener du med "andre ting" i denne sammenheng?

------------------------------------------------------------------------------------

 

Jo jeg har vært borti sapphire, Asus såvidt og hercules har jeg selv. men har aldri vært borti powercolor nei. menpå tester og her på forumet får de ELENDIG kritikk.

så siden jeg nesten aldri hører noe feil om verken hercules og lite feil på sapphire.

power color derimot klager mange på hele tiden, dårlig rykte på seg med andre ord. :thumbdown:

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
Jo jeg har vært borti sapphire, Asus såvidt og hercules har jeg selv. men har aldri vært borti powercolor nei. menpå tester og her på forumet får de ELENDIG kritikk.

så siden jeg nesten aldri hører noe feil om verken hercules og lite feil på sapphire.

power color derimot klager mange på hele tiden, dårlig rykte på seg med andre ord. :thumbdown:

Grunnen til at mange klager på PowerColor 9800PRO er at mange har kjøpt dette kortet pga. pris, kortet kostet nesten 500 kr. mindre enn konkurrentenes alternativ ved lansering.

Viften er dårligere men det er alt.

Personlig så ville jeg ha skiftet kjøleløsning på både sapphire og powercolor sine 9800 kort for kjølingen er litt for dårlig uansett (sitter selv med et 9800PRO AIW som blir så varm at jeg ikke kan ta på den, tipper temp. ligger på 70-80grd.).

En meget god kjøleløsning for man kjøpt på Microplex for kr. 165,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...