Gå til innhold

Hyper-Threading...


Cyclopes

Anbefalte innlegg

Jeg har et SY-P4X400 DRAGON Ultra Platinum Edition hovedkort som skal støtte Hyper-Threading, men det har bare en FSB på 533 MHz. Alle CPU'er jeg har sett med HT har en FSB på 800 MHz...

 

Noen som har noen kommentarer på om jeg kan bruke en P4 3.0 HT 800 FSB på det hovedkortet???? Spesifikasjoner på hovedkortet finnes her:

 

http://www.soyousa.com/products/proddesc.php?id=159

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes kun en 533 FSB CPU CPU som støtter Ht og det er 2,06 ghz versjonen.

Men dersom det ikke står på den du planlegger å kjøpe HT at den støtter det, bør man være litt skeptisk.

 

Ved instruksjonen av HT tror jeg Intel sa at alle HT CPUer ville ha tileggsbetegnelsen HT.

 

Fårøvrig brukte THG en 3,06 ghz CPU i et/proskjekt/test for en god stund siden som de sa ikke hadde HT.

 

Ergo, disse to tingene jeg har gravd fram, viser at det sannsynlighvis finnes to Pentium 4 3,06 ghz CPUer med 533 MHZ FSB: En med HT, og en uten.

 

Dog, bør dette tas med en stor klype salt fordi jeg er veldig usikker her.

 

Noen som vet noe mer om dette ?

Endret av [Protus]
Lenke til kommentar

Med HT:

800 MHz system bus: 3.20 GHz, 3 GHz, 2.80C GHz, 2.60C GHz, 2.40C GHz.

533 MHz system bus: 3.06 GHz

 

Uten HT:

533 MHz system bus: 2.80 GHz, 2.66 GHz, 2.53 GHz, 2.40B GHz, 2.26 GHz

400 MHz system bus: 2.60 GHz, 2.50 GHz, 2.40 GHz, 2.20 GHz, 2A GHz

 

Det kan selvfølgelig ha sirkulert ES-eksemplarer av en 3,06 GHz CPU uten HT som THG kan ha testet.

Lenke til kommentar

[Protus]Du mente vel p4 3.06 ikke 2.06.

 

Intel Pentium 4 3.06Ghz (Northwood B) CPU was released on November 14th. This processor will be the first Desktop P4 (Northwood) to enable Intel's HyperThreading technology. HyperThreading has been improved since its first appearance in Intel's Xeon processors, meaning that there are now very few applications which will show any speed decrease with HT technology enabled.

 

Intel Pentium 4 3.0Ghz (800Mhz FSB) was announced on April 14th, although shipments have been delayed for technical reasons. The 3.0Ghz P4 (stepping D1) is the first Pentium 4 to feature an 800Mhz FSB speed (200Mhz Quad Pumped), and like the 3.06Ghz Pentium 4 it features HyperThreading technology.

 

The 800Mhz FSB speed of the 3Ghz Pentium 4 provides around a 2-8% advantage over the 533Mhz P4 3.06Ghz processor in games, around 1.5% in business applications and up to 11% in professional 3D applications.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...