Gå til innhold

Kjoeling av minne..?


Berrern

Anbefalte innlegg

Har bestilt vannkjoeling til mitt nye 9800PRO kort, men har lagt merke til at minnebrikkene paa kortet ikke har noe som helst kjoele-elementer.

Tenker ikke paa aa voltmodde kortet, men vil overklokke saa langt det gaar allikevel. Pga dette MAA jeg ha minnekjoeling, ellers faar jeg ikke klokket mye.

 

Er det noen som har noen produkter aa anbefale til dette? Og som vet hvor jeg kan kjoepe slikt utstyr? Har tittet litt rundt i norske nettbutikker, men finner ikke kjoeleribber eller lignende til minnebrikkene paa VGA-kort, kun til hovedkort :(

Endret av Berrern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veritas_ Skrevet 16/01/2004 : 12:23

  Om det strengt tatt er nødvendig er en ting. Men du er nå iallefall sikker på at minne er godt kjølt.

 

 

Vet at det er folk som har brukt disse på skjermkortrammen. 120 kr for 8 slike

 

brukt ka på skjermkortet? manglar lenkje tykkjer eg

Lenke til kommentar
Kan ikke svare deg på noe, men spør deg...har du ikke Æ Ø og Å på tastaturet ditt?

Er det plagsomt?

ae = Æ, oe = Ø, aa = Å

(maatte bruke copy+paste der)

 

Har studert i England i 3 aar og har engelsk tastatur (baade layout og Win-instillinger) - skjoenner ingenting naar jeg setter tegnsettet paa norsk :p

Skal jeg skrive paa engelsk istedenfor? ;)

 

Jeg bruker Slike kjøleribber som jeg har limt på med arctic silver thermisk lim.

 

Disse ribbene er delt i to før de blei limt på.

Bilde 1 Bilde 2

 

Takk!

Ser ut som en bra og 'luftig' loesning.. Delt i to? Holder det med baufil el. ?

 

Vet noen forresten om det finnes vannkjoelings-loesninger til minnebrikker, baade naar det gjelder hovedkort og vga-kort?

Lenke til kommentar

Har samme kort som deg, og akkurat samme problemet. Byttet ut min kjøling med Artic Cooling VGA silencer. Spiller jeg krevende spill over lengre tid får jeg artifacts, eller hva det heter :ermm: . Jeg har planer om å kjøpe Tweakmonster RAM sinks fra netconnection.no og lime dem på med Artic Silver termisk lim. Det blir litt dyrt, men jeg tror det er verdt det. Dessuten får de pent plass på begge sider av kortet ditt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe, har aldri engang sett vannkjoeling (bortsett fra paa bilder), og kommer sikkert til aa ha problemer med bare aa montere et ferdig sett!

Saa jeg tror ikke den beste loesningen for meg er aa begynne aa mekke selv - jeg ser allerede for meg PC'en som akvarium en dag jeg kommer hjem ;)

Kanskje noen ivrige luringer har lyst til aa lage et for meg? Betaler selvfoelgelig! Om noen er interessert kan dere jo sende meg en e-mail eller PM.

 

@Fredrik: Disse ser bra ut, og er jo beregnet for vga-minne! Tror jeg gaar for de hvis jeg ikke finner en vannkjoelingsloesning :)

Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 16/01/2004 : 12:23

  Om det strengt tatt er nødvendig er en ting. Men du er nå iallefall sikker på at minne er godt kjølt.

 

 

Vet at det er folk som har brukt disse på skjermkortrammen. 120 kr for 8 slike

 

brukt ka på skjermkortet? manglar lenkje tykkjer eg

Var sikkert disse han mente :)

Aaah, Konge. Alltid gøy å glemme det viktigste :green:

 

Var de jeg mente ja.

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar
Brukte en liten baufil til å dele brikkene, men husk å sage sakte ellers blir kobberet for varmt og resultatet dårlig.

 

Kan ikke huske å ha sett vannkjøling for minnebrikker, men det finnes sikkert.

Eneste jeg har sett er til GF3 fra Cool- Computers

 

De har slutta helt å utvikle nye produkter siden 2002

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
XenZor:

Hvordan kjøler du de to minnebrikkene som er gjemt under VGA Silenceren?

Har ikke satt på noe der enda fordi jeg lurer på om jeg skal sette på vannkjøling. Og da vil jeg sette på like store brikker der som ellers. Ellers blir det å dreie ned godset på minnebrikkene og kappe finnene kortere. Det er jo litt plass under kjøleren. Eller du kan finne andre lavere kjølebrikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...