Gå til innhold

Bytte av vifte på Chieftec 340W PSU


Anbefalte innlegg

Sitter med en Chieftec PSU på 340W som jeg har funnet ut er grunnen til den verste støyen i maskina mi. Har lest og søkt rundt på diverse forum for å se om det er noe "step-by-step"-guide til å bytte vifter i PSU (regner med at det er små forskjeller på selve viftebyttingen ved forskjellige psuer). Har ingen spesiell erfaring med elektronikk ala PSUer og lurer vel egentlig på risikoen ved å bytte vifte og om jeg heller, i og med min dårlige kunnskap innen elektronikk, burde kjøpe meg en ny PSU? Evt. anbefalinger på ny PSU?

 

Hvordan vifte bør jeg bytte til hvis det ender med at jeg bytter vifta i psuen, regner vel med at det sitter en 80mm vifte på den fra før og ettersom jeg har forstått vil jeg kunne klare meg med å bytte den i en ny 80mm som er mer stillegående?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skrur av lokket, klipper av ledningen, og tar den ut. Så tar du din nye vifte(80 x 80 x 25) og klipper av pluggen, så tar du svart og svart sammen det samme med røde. Og vifta går. verre er det ikke!

12 db papst vifta har rød, hvit og blå kabel

 

rød på rød og svart på hvit eller?

Lenke til kommentar
Du skrur av lokket, klipper av ledningen, og tar den ut. Så tar du din nye vifte(80 x 80 x 25) og klipper av pluggen, så tar du svart og svart sammen det samme med røde. Og vifta går. verre er det ikke!

12 db papst vifta har rød, hvit og blå kabel

 

rød på rød og svart på hvit eller?

Etter min chieftech PSU:

Du kan også klippe av ledningen til 3pins'en og koble svart på hvit og gul (?) på blå, og koble til HK.. da får du turtallet også (litt praktisk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...