michelle20 Skrevet lørdag kl 08:47 Skrevet lørdag kl 08:47 Heii! Jeg skal gå PHS på Stavern, men ante ikke når det begynte når familien bestilte ferie. Kommer ikke hjem fra Spania før 12. august, men ser første obligatoriske oppmøte er 11…hjelp Er det noen som vet om dette liksom er den offisielle starten på skoleåret? Jeg har sendt mail til dem, men har ikke fått svar enda…
Phssøker2025. Skrevet lørdag kl 09:12 Skrevet lørdag kl 09:12 (endret) michelle20 skrev (25 minutter siden): Heii! Jeg skal gå PHS på Stavern, men ante ikke når det begynte når familien bestilte ferie. Kommer ikke hjem fra Spania før 12. august, men ser første obligatoriske oppmøte er 11…hjelp Er det noen som vet om dette liksom er den offisielle starten på skoleåret? Jeg har sendt mail til dem, men har ikke fått svar enda… Har du mulighet til å bestille et tidligere fly hjem den 10. aug. da f.eks. Men ja, du må møte opp hvis ikke mister du studieplassen din. (Desto mindre du får godkjent fraværet av phs) Endret lørdag kl 09:13 av Phssøker2025.
Phssøker2025. Skrevet lørdag kl 09:41 Skrevet lørdag kl 09:41 michelle20 skrev (26 minutter siden): Ja det kan jeg, bare kjipe penger hehe ja det skjønner jeg, får håpoe du får godkjent fraværet da.
michelle20 Skrevet lørdag kl 09:46 Skrevet lørdag kl 09:46 Phssøker2025. skrev (4 minutter siden): ja det skjønner jeg, får håpoe du får godkjent fraværet da. Tusen takk🥲🙏
OG24 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Studentlivet er nytt for meg. Dette med fadderuke, hva kan jeg forvente der ? Har forestilt meg at det er en uke med fylla hvor man bare sosialisere. Men er det ikke skole ? Kan noen gi en beskrivelse av hva man kan forvente? 🙌☀️
michelle20 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden OG24 skrev (1 minutt siden): Studentlivet er nytt for meg. Dette med fadderuke, hva kan jeg forvente der ? Har forestilt meg at det er en uke med fylla hvor man bare sosialisere. Men er det ikke skole ? Kan noen gi en beskrivelse av hva man kan forvente? 🙌☀️ Jaa, og vet noen om når fadderuka er? (Stavern)
Max123 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden OG24 skrev (1 time siden): Studentlivet er nytt for meg. Dette med fadderuke, hva kan jeg forvente der ? Har forestilt meg at det er en uke med fylla hvor man bare sosialisere. Men er det ikke skole ? Kan noen gi en beskrivelse av hva man kan forvente? 🙌☀️ Ofte består første studieuke for 1.årsstudentene av mye informasjon. Fag begynner stort sett andre uken. Så dere har oppmøte på skolen første uken, men lite fag. Ellers er fadderuken som du sier mye sosialt med alkohol, men det er selvfølgelig helt innafor å ikke drikke alkohol og! Viktigste er å være med ☺️ Fadderprogrammer starter ofte samme dag som dere starter på skolen, evt dagen etter. 1
OG24 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Takk Max 🙌😊 Typisk fulle dager 08-16 foruten første dagen? Prøver å forbrede arbeidsgiver
Wissyflow Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Hvor mye obligatorisk oppmøte er det på skolen i forhold til fleksibilitet til å kunne dra hjem eller jobbe en dag i ny og ne i stedenfor forelesninger. Har studert tidligere og lærte fort at teoretiske forelesninger ikke alltid er like effektive for min læring. Selvfølgelig uten å droppe å møte opp hver dag da. Tenker mer på fleksibiliteten
PHS-søker25 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Vil vi bli testet på 3000 m med tid? Mener det er snakk om en eksamen. Noen som vet hvilket år det blir, og hva tiden må være på for kvinner?
Wissyflow Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Kan dere som leide det gamle huset til 7500kr med en liten hage og loftsenger melda dokker? Skulle på visning dit:(
Anony m Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden PHS-søker25 skrev (15 minutter siden): Vil vi bli testet på 3000 m med tid? Mener det er snakk om en eksamen. Noen som vet hvilket år det blir, og hva tiden må være på for kvinner? Det er eksamen i 3000m på 3.året! For jente må man være under 16.15 for å bestå! A kravet er under 12. 1
Marko Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Anony m skrev (12 minutter siden): Det er eksamen i 3000m på 3.året! For jente må man være under 16.15 for å bestå! A kravet er under 12. Vet du når livredning i vann gjennomføres?
Phssøker2025. Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden PHS-søker25 skrev (20 minutter siden): Vil vi bli testet på 3000 m med tid? Mener det er snakk om en eksamen. Noen som vet hvilket år det blir, og hva tiden må være på for kvinner? Hvordan var fadderuken ifjord, hva slags opplegg var det?
michelle20 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Anony m skrev (48 minutter siden): Det er eksamen i 3000m på 3.året! For jente må man være under 16.15 for å bestå! A kravet er under 12. Off, d er veldig fort… vi løp d i forsvaret og jeg løper på sånn 19 min😭
Phssøker2025. Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden michelle20 skrev (11 minutter siden): Off, d er veldig fort… vi løp d i forsvaret og jeg løper på sånn 19 min😭 du har 3 åt på å forberede deg, bare å legge inn innsatsen så er du på toppkarakter fortere enn du tror 1
Tongo Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden OG24 skrev (7 timer siden): Studentlivet er nytt for meg. Dette med fadderuke, hva kan jeg forvente der ? Har forestilt meg at det er en uke med fylla hvor man bare sosialisere. Men er det ikke skole ? Kan noen gi en beskrivelse av hva man kan forvente? 🙌☀️ Er som du sier en uke med sosialisering og fylla. Opplegg blir styrt av faddere og det er vanligvis forskjellige faddergrupper. Vil tro det ikke er så stor forskjell på opplegg fra studie til studie men er ofte leker, mye drikkeleker og festing. Det legges ofte til fridager for å slappe av etter en hard dag. Første uke er ofte informasjon så ikke noe særlig skole. Av personlig erfaring, min første fadderuke og faddergruppe var ikke veldig bra. Men det hadde nok veldig mye å si hva jeg studerte. Det er fullt lov å ta seg fri fra dager med drikking om man ikke ønsker det. Var veldig drikkepress og upassende leker på mitt forrige studie. Når det er sagt, jeg gleder meg kjempe mye til fadderuken på PHS og blir nok veldig gøy å faktisk sosialisere seg med andre som også har samme interesse og følger drømmen 👮🏼 1
Phssøker2025. Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Gleder meg som en liten unge til å begynne, skulle gjerne begynt nå 😅 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå