Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Justituarius skrev (Akkurat nå):

Jeg meldte med på til utvidet intervju nå, men så at det fortsatt var 9 ledige tidspunkt etter at jeg hadde valgt. Så det er fortsatt 9 søkere som skal ha utvidet intervju fra samme opptaksnemnd.

Takk for info! Hvor lang frist hadde du til å melde deg opp? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
PHS-søker2025 skrev (2 minutter siden):

Takk for info! Hvor lang frist hadde du til å melde deg opp? 

Du har frem til 9 juni på å melde deg opp, eller endre på allerede valgt tidspunkt for gjennomføring av intervju (om det fremdeles er ledige plasser). Tidspunktene er på morgen 08.15 eller ettermiddag 14.15 med varierende datoer. Men som jeg har forstått det, er det flere opptaksnemnder. De andre har sikkert andre tidspunkter og datoer.

Skrevet
Echo35 skrev (6 minutter siden):

Har man utvidet intervju med andre eller kun med nemda? 

I utgangspunktet kun med ett medlem i opptaksnemnda. Så kommer det sikkert an på hvilke opplysninger som er registrert om deg i politiets interne systemer, eksempelvis av etterretningsinformasjon. Er det sensitive opplysninger, kan du ikke bortse fra at det er en mulighet for at andre kan være tilstede under intervjuet, alternativt forestå intervjuet på vegne av nemnda.

Skrevet
Siddis94 skrev (1 minutt siden):

Mulig at siste dag for innkalling i praksis  er idag om fristen for påmelding er 9. juni da kanskje 🤔 

Tenkte det samme, vurderte litt å sende mail for å høre. Klarer jo ikke å ha fokus på noe som helst før jeg vet om jeg skal på intervju eller ikke😂

Skrevet

Jeg tror de sender ut innkallinger videre frem til 10 juni, fordi det sto også at dersom det ikke var ledige plasser for å melde seg på til utvidet intervju, så måtte søkeren ta kontakt med PHS på mail.

Skrevet

Av ren nysgjerrighet fra en utenforstående: Hvor ønskelig er det å jobbe i Oslo for de som tenker å satse på politikarriere? 

Skrevet
PHS-søker2025 skrev (4 minutter siden):

Tenkte det samme, vurderte litt å sende mail for å høre. Klarer jo ikke å ha fokus på noe som helst før jeg vet om jeg skal på intervju eller ikke😂

Når hadde du fysiske? Jeg hadde 16. og klarer heller ikke slå meg til ro

Skrevet
Justituarius skrev (3 minutter siden):

Jeg tror de sender ut innkallinger videre frem til 10 juni, fordi det sto også at dersom det ikke var ledige plasser for å melde seg på til utvidet intervju, så måtte søkeren ta kontakt med PHS på mail.

Mye mulig. Ser i tidligere forum fra 2023 og 2024 at de sendte ut alle innkallinger før helga, så vidt jeg forstår ble ingenting sendt ut 10 juni

Skrevet
Justituarius skrev (11 minutter siden):

I utgangspunktet kun med ett medlem i opptaksnemnda. Så kommer det sikkert an på hvilke opplysninger som er registrert om deg i politiets interne systemer, eksempelvis av etterretningsinformasjon. Er det sensitive opplysninger, kan du ikke bortse fra at det er en mulighet for at andre kan være tilstede under intervjuet, alternativt forestå intervjuet på vegne av nemnda.

Kan du utdype? Eller forenkle🤣

Skrevet

Går an å høre om alt sendes ut i dag med tanke på at det er helligdag på mandag. Gi beskjed dersom noen sender mail! Redd for å gjøre det selv, har allerede sendt så mange mailer til de..

Skrevet
25PHS skrev (1 time siden):

Kan du utdype? Eller forenkle🤣

Politiets interne informasjonssystemer består av forskjellige spekter av gradert informasjon. Det er ikke alle politiansatte som har tilgang til å innhente en viss type informasjon. Dersom opptaksnemnda i sitt søk på kandidaten i politiets interne informasjonssystem finner at det foreligger eksempelvis gradert informasjon som de ikke har tilgang til, må andre instanser eksempelvis Politiets sikkerhetstjeneste PST foreta søket og eventuelt gjennomføre et utvidet intervju.

I normaltilfeller vil ikke dette skje, men det kan være kandidater som søker til PHS som det finnes gradert informasjon på. Er usikker på om medlemmene i opptaksnemnda har en slik høy sikkerhetsklarering.

Skrevet

Ser forresten at 20. juli er på en søndag. Noen som vet om de sender ut tilbud/ventelisteplass da eller om de gjør det før helgen, evt mandagen uken etter?

Skrevet
Tongo skrev (9 minutter siden):

Ser forresten at 20. juli er på en søndag. Noen som vet om de sender ut tilbud/ventelisteplass da eller om de gjør det før helgen, evt mandagen uken etter?

Før helgen

• Liker 1
Skrevet
Tongo skrev (11 minutter siden):

De pleier å sende ut ca 17 juli

• Liker 1
Skrevet
Justituarius skrev (4 timer siden):

Ja

Njaa tror egentlig siste mulighet er i morgen dessverre, selvom jeg ønsketenker at jeg er safe😩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...